چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

پکن: انتشار تصاویری از یک‌پسر بچه 5ساله چینی در اینترنت باعث تعجب بسیاری از کاربران شده است.

heart

قضیه از این قرار است که قلب این پسر بچه به نام «ژانگ ویو آن» به طرز عجیبی روی قفسه سینه وی برجسته شده است. پزشکان چینی اعلام کرده‌اند که این پدیده نادر است و بارها وی را برای انجام عمل جراحی معاینه کرده‌اند. این‌طور که به نظر می‌رسد آنها هنوز راه‌حل قطعی برای درمان این پسربچه پیدا نکرده‌اند و مطمئن نیستند که وی پس از جراحی زنده می‌ماند یا نه. البته بارها در جهان نوزادانی متولد شده‌اند که قلب‌شان بیرون از بدن قرار داشته اما آنچه که باعث تعجب پزشکان شده است زنده ماندن ژانگ تا 5سال است. گفته می‌شود که والدین ژانگ از طبقه فقیر چین هستند و به‌همین خاطر جامعه پزشکی چین متعهد شده تا بیشتر هزینه درمان فرزند آنها را به عهده بگیرد.

جدا شدن کوه‌یخی 30میلیون تنی

ولینگتن: زلزله 2روز پیش در نیوزلند باعث اتفاقات عجیب و غریبی شده است. در میان این اتفاقات جدا‌شدن کوه‌یخی30میلیون تنی از یخچال‌های طبیعی تاسمان در پارک ملی آئوراکی در صدر اخبار قرار دارد. کارشناسان محیط‌زیست در این منطقه اعلام کرده‌اند که زمین‌لرزه شهر کرایس‌چرچ باعث شده تا توده یخی به وزن حدود30تا 40میلیون تن از یکی از یخچال‌های طبیعی این کشور جدا شود. کارشناسان علت این امر را امواج 3متری دریا حاصل از زلزله6.3 دهم ریشتری در این کشور اعلام کرده‌اند. البته گرچه این کوه یخی بزرگ در دریاچه‌‌ای گیر افتاده اما مسئله آب‌شدن آن مقامات محلی را حسابی نگران کرده است. گفته می‌شود تا کنون حدود 75نفر از اهالی شهر کرایس‌چرچ در این زلزله جان باخته‌اند.

ثبت بلندترین صدای گربه

لندن: محققان شدت صدای گربه‌ای را ثبت کرده‌اند که گفته می‌شود بلندترین صدا را در بین گربه‌های جهان دارد. صدای خرناس‌های «اسموکی» گربه خانگی خانم آدامز به‌حدی بلند است که گاهی به 92دسیبل می‌رسد. این در حالی است که اغلب گربه‌های جهان صدایی در حد 25دسیبل دارند. صاحب این گربه می‌گوید زمانی که اسموکی خرناس می‌کشد دیگر نمی‌تواند صدای تلویزیون و رادیو را تشخیص دهد. به گفته صاحبان اسموکی، گاهی وی به انداز‌ه‌ای به خرخر کردن بی‌دلیل خود ادامه می‌دهد که گلویش خشک‌شده و سرفه‌های شدیدی می‌کند. با وجود این، آنها در تلاش هستند که صدای گربه‌شان را به‌عنوان بلندترین صدای ثبت‌شده در بین گربه‌ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.

پیدا شدن کیف پس از 41سال

نیویورک: کیف جیبی یک‌مرد 77ساله پس از 41سال پیدا شد. آقای ردلف‌رستا احتمال می‌دهد در سال1970میلادی که برای روزنامه نیویورک‌تایمز به‌عنوان مدیر بخش هنری مشغول به کار بوده این کیف را گم کرده باشد. البته احتمال دیگر این است که سارقی کیف وی را دزدیده و در لبه پنجره طبقه‌دوم همان ساختمان پنهان کرده باشد. به‌هرحال نگهبانان ساختمان وقتی در حال بازرسی بودند با این کیف مواجه شدند و از روی مدارک درون آن مانند کارت عضویت در روزنامه، کارت خون و عکس چند نفر از اعضای خانواده‌ آقای رستا متوجه شدند که کیف متعلق به وی است. البته 3سال پیش هم مانند همین اتفاق افتاد و مردی پس از 40سال کیف پول خود را که در سالن تئاتر شهر کالیفرنیا گم کرده بود، پیدا کرد.

کد خبر 129077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز