جمعه ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین آمیزه‌ای حاوی سه دارو، شامل گروه جدیدی از داروهای ضدویروسی، نتایجی امیدوارکننده درمان هپاتیت C، بیماری که به کبد حمله می کند، نشان داده است.

Merck

به گزارش خبرگزاری فرانسه استوارت گوردون از بیمارستان هنری فورد در دیترویت آمریکا، یکی از پژوهشگرانی که در بررسی این روش درمانی جدید شرکت داشته است، گفت: "این بررسی بیانگر پیشرفتی قابل‌‌توجه و علاجی بالقوه برای بیماران دچار هپاتیت C است که به درمان‌های قبلی پاسخ نداده‌اند."

"این بررسی آغازگر عصر جدیدی در تولید دارو است که مجموعه‌ای از داروهای ضدویروسی را برای درمان هپاتیت C به بار می‌آورد، و ما اکنون شاهد پیشرفت‌های سریع و تاثیرگذاری در چگونگی درمان این بیماران هستیم."

نتایج این بررسی در شماره 31 مارس جورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان‌دهنده تاثیربخشی دارویی به نام بوسپرویر (boceprevir) در درمان هپاتیت C، یک بیماری مزمن ویروسی که 3.2 میلیون نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند، است.

در گذشته این بیماری از طریق فراورده‌های خونی آلوده قابل سرایت بود، و هنوز در معتادانی که از سرنگ مشترک یا نی مشترک در حین بالا کشیدن کوکائین استفاده می‌کنند، یا در نتیجه تماس جنسی بدون حفاظ با فرد مبتلا منتقل می‌شود.

در حال حاضر واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد، و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که هر سال 12000 نفر در این کشور در نتیجه بیماری کبدی یا سرطان کبدی ناشی از آن فوت می‌کنند.

اغلب افراد آلوده به این ویروس سال‌ها بدون علامت باقی می‌مانند، اما هنگامی بیماری کشف می‌شود، در اغلب موارد دیگر به درمان دو دارویی فعلی پاسخ نمی‌دهد.

در این بررسی بیش از 1000 بیمار از کشورهای متعدد از جمله آمریکا و کانادا به سه گروه تقسیم شدند.

یک گروه شاهد به درمان دو دارویی برای 44 هفته دیگر ادامه دادند، گروه دوم علاوه بر دو داروی قبلی از داروی بوسپویر نیز برای 32 هفته استفاده کردند، گروه سوم این آمیزه سه دارویی را برای 44 هفته مصرف کردند.

دو گروهی که دوزهای بوسپرویر را دریافت کردند، پاسخ‌های بهتری را نشان دادند، و حتی در برخی موارد ویروس از خون آنها ناپدید شد.
بوسپرویر به طور خاص ویروس هپاتیت C را هدف قرار می‌دهد و مانع تکثیر آن در بدن بیمار می‌شود. در گروه دوم، 59 درصد بیماران و در گروه سوم 66 درصد بیماران به درمان پاسخ دادند.

بوسپرویر بوسیله شرکت داروسازی مرک ساخته شده است و در حال حاضر تحت بازبینی برای تایید استفاده عمومی بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا است.

more   تأثیر یک داروی ترکیبی در درمان هپاتیت C

کد خبر 131118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز