پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز آخرین موج بازگشت سفرهای نوروزی و افزایش ترافیک پرحجم در جاده‌های کشور از توقیف خودرو و ابطال گواهینامه رانندگانی که بیش از 170 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند در کشور خبر داد.

سردار مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی

 به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی امروز( پنجشنبه 11 فروردین) در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه سمنان با اشاره به اینکه هر چه به روز 13فروردین نزدیکتر می‌شویم، حجم ترافیک در محورهای کشور افزایش می‌یابد، گفت: بر این اساس رانندگان باید حداقل سه برابر زمان معمول را برای بازگشت خود در مسیر لحاظ کنند.

 وی با اشاره به اینکه 33 درصد تصادفات فوتی و جرحی کشور از شکل واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است به رانندگان توصیه کرد حتما امکانات کافی داشته و در روزهای پایانی نوروزی از شتاب و عجله پرهیز کنند.

 رئیس پلیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات تصادفات نوروز در سال گذشته متعلق به روزهای 12 و 13 فروردین ماه بوده است، گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان در روز طبیعت از منازل خود برای رفتن به طبیعت استفاده کنند.

 وی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده ماموران پلیس راه با سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جدی برخورد می‌کنند، تصریح کرد: خودرو رانندگان متخلفی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند حداقل 3 روز توقیف می‌شود.

 سردار مومنی از کاهش یک درصدی تخلف سرعت غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: دوربین‌های سرعت سنج مسیر تهران - سمنان که در نوروز سال گذشته متوسط سرعت غیرمجاز را در این مسیر 135 کیلومتر در ساعت ثبت کرده بودند، این میزان در نوروز امسال به 126 کیلومتر کاهش یافته است. همچنین تخلف سرعت غیرمجاز نیز از دو درصد در سال گذشته به یک درصد در سال جاری کاهش یافته است.

 وی در عین حال گفت: تعداد تخلف سرعت غیرمجاز بالای 170 کیلومتر در ساعت در محور تهران - سمنان نیز از 10 مورد در نوروز پارسال به 6 مورد در نوروز امسال کاهش یافته است.

 وی در پایان تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد استانهای سمنان، اصفهان و کرمان بیشترین تصادفات واژگونی را در نوروز امسال کشور به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 131109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز