همشهری آنلاین: شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای ضد شورش بحرین برای متفرق کردن تحصن کنندگان در میدان لؤلؤ در شهر منامه، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، درپی حمله نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم بحرین به تحصن کنندگان در بندر اقتصادی شهر منامه موسوم به المرفأ المالی، هزاران تن از مردم برای یاری رساندن به تحصن کنندگان به سمت این محل حرکت کردند.

به گزارش العالم، نزدیک به 8000 تن از مردم منطقه "اشارات الحواج" برای یاری رساندن به تحصن کنندگان نزدیک بندر اقتصادی منامه، به سمت این منطقه درحال حرکت هستند.

پیش از این منابع خبری از حمله نیروهای امنیتی رژیم بحرین به تحصن کنندگان نزدیک این بندر و تیراندازی به آنها خبر داده بودند.

نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم بحرین با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور در حال متفرق کردن تحصن کنندگان و معترضان هستند. در نتیجه این حملات تا کنون چندین تن مجروح شده‌اند.

منابع بیمارستان "السلمانیه" شهر منامه اعلام کردند که پنج تن از مجروحان به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

درهمین حال، خبرهایی از تصمیم مزدوران رژیم بحرین برای رفتن به بیمارستان السلمانیه درپی ورود زخمی‌ها به آن منتشر شده است.

جوانان انقلابی بحرین نیز در پاسخ به این سرکوبگری رژیم بحرین، از صبح شماری از راههای اصلی منتهی به منامه را بستند.

همزمان خبر رسیده است که شمار زیادی از نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم بحرین از ساختمان دولت خارج شده و به سمت میدان "لؤلؤ" شهر منامه حرکت کرده‌اند.

این درحالی است که براساس آخرین گزارش‌های رسیده از منامه، اوباش رژیم بحرین و مزدوران نقاب‌دار به خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی هنگام پوشش خبری رویدادها، حمله کردند.

از بامداد روز یکشنبه با آغاز دور جدید حملات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه تظاهرکنندگان، مردم بحرین به دعوت گروه‌های مخالف پاسخ دادند، به صورتیکه نافرمانی مدنی گسترده این کشور را فرا گرفت.

شمار بسیاری از مردم از بیمارستان "السلمانیه" به سمت میدان الشهداء (لؤلؤ) در منطقه السیف در مرکز شهر منامه درحال حرکت هستند.

براساس گزارش العالم، تمام کارگران و کارمندان دولتی کارهای خود را ترک کرده و اعتصاب عمومی اعلام کرده‌اند.

دانشجویان و دانش آموزان بحرینی هم با ترک کلاس‌های خود به صف تظاهرکنندگان پیوسته‌اند.

مخالفان از مردم خواسته‌اند تا مدارس، دانشگاهها و محل کار خود را ترک کرده و همه فروشگاهها و نهادها و شرکت‌ها را در اعتراض به سرکوبگری رژیم بحرین تعطیل کنند.

کد خبر 130379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز