پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماینده مستعفی فراکسیون وفاق در پارلمان بحرین، راهپیمایی جمعه 13 اسفند ماه 1389مردم این کشور را نقطه عطفی در اعتراضات آنان دانست و گفت:

protests in Bahrain

ما تاکنون پیام‌های مختلفی به مقامات رژیم بحرین داده‌ایم و از این رو مسئولیت هرگونه تاخیر در تحقق مطالبات مردم و پیامدهای این تاخیر برعهده آنان خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌"عبدالمجید السبع " در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: راهپیمایی جمعه با هماهنگی جمعیت‌های ششگانه برای سرنگونی دولت بحرین برگزار خواهد شد و بیش از نصف مردم بحرین در آن شرکت خواهند کرد.

وی هشدار داد: در صورتیکه تاخیر دولت بحرین در برآوردن خواسته‌های معترضان بیشتر از یک هفته به طول انجامد، گام‌های دیگری را که ممکن است باعث وخامت اوضاع شود، برمی‌داریم.

منشور سیاسی مخالفان؛ عقب نشینی حاکمان بحرین

نماینده مستعفی فراکسیون وفاق در پارلمان بحرین، ارائه منشور سیاسی مخالفان به ولیعهد این کشور را تاکید بر ضرورت بررسی مطالبات مردم از جمله استعفای دولت دانست و گفت که اولین واکنش شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه بیانگرعقب نشینی حاکمان بحرین است.

وی خاطرنشان کرد: در این منشور مطالبات گوناگونی از جمله تدوین قانون اساسی جدید با رای مردم و استعفای دولت وجود دارد که درصورت آمادگی رژیم پادشاهی کنونی برای بررسی آنها، در گفت وگو باز خواهد شد.

السبع با بیان اینکه "مردم بحرین در انتظار پاسخ رسمی ولیعهد بحرین به منشور سیاسی ارائه شده به او هستند"، افزود:

بر خلاف پاسخ‌های سابق دولت که معمولا لفظی و فریبکارانه بود، ولیعهد این بار تاکید کرده است که هیچ سقف یا خط قرمزی برای مطالبات مخالفان وجود ندارد.

کد خبر 129663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز