همشهری آنلاین: ائتلاف سیاسی جدید در برگیرنده سه گروه شیعه مخالف در بحرین تلاش خود را برای برکناری نظام سلطنتی در بحرین و تبدیل کشور به یک نظام جمهوری اعلام کرد.

بحرین

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این ائتلاف جدید تحت عنوان " ائتلاف به خاطر جمهوری" در بر گیرنده جریان الوفا الاسلامی و دو جنبش "حق " و آزادگان بحرین" است.

 این سه گروه در بیانیه مشترک ضمن اعلام این ائتلاف جدید تصریح کردند: این ائتلاف در برگیرنده راهکار براندازی نظام کنونی در بحرین و ایجاد نظام جمهوری دموکرات است.

 این ائتلاف خواستار تغییر مسالمت آمیز نظام از طریق نافرمانی مدنی شد.

 در بیانیه این ائتلاف آمده است: نظام سلطنتی در براندازی انقلاب از طریق اعمال خشونت و زور شکست خورده و در حال حاضر به دنبال نابودی انقلاب است و می‌خواهد از طریق بازی‌های فریبنده سیاسی ایجاد آشوب و به هم ریختن اوضاع توجه مردم را از خواسته‌های قانونی‌اشان به مسائل دیگر معطوف کنند.

 در این بیانیه بر اهمیت حفظ صلح داخلی در جامعه و اجتناب از هر گونه تنش تاکید شد.

 در این بیانیه از مردم بحرین خواسته شده است در صورت وقوع هرگونه مساله حادثه‌ای به نیروهای امنیتی مراجع کنند.

 الوهاب حسین، سخنگوی جنبش وفا در کنفرانس خبری اعلام کرد:‌ ما از گروه‌های دیگر می‌خواهیم به این ائتلاف بپیوندند.

 همچنین حسن مشیمع، رهبر جنبش حق خواستار افزایش تلاش‌ها برای براندازی نظام از طریق راهکارهای مسالمت آمیز از جمله اعلام نافرمانی مدنی شد.

 روزنامه اماراتی دارالخلیج اعلام کرد:‌ ائتلاف مخالفان بحرین و تجمع وحدت ملی بر حفظ آرامش و ممانعت از وقوع درگیری‌های طائفه‌ای در کشور تاکید کردند.

 در بیانیه مشترک گروهای مخالف بحرین آماده است که نباید اختلاف سیاسی تبدیل به اختلافات طائفه‌ای شود و مردم باید از هرگونه زد و خورد اجتناب کنند.

 از سوی دیگر پارلمان بحرین درخواست استعفای فراکسیون شیعه‌ی الوفاق را به مدت دو ماه به تاخیر انداخت.

 جلسه‌ روز سه‌شنبه ( 17 اسفند) پارلمان که مربوط به بررسی استعفای این فراکسیون بود به صورت غیر علنی برگزار شد و پارلمان بررسی این مساله را دو ماه به تاخیرانداخت.

کد خبر 130143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز