جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه ورایتی (Variety) در سال 1905، به شکل هفتگی و با موضوع تجاری - سرگرمی تاسیس شد

Variety

این نشریه را سیم سیلورمن در شهر نیویورک آمریکا راه‌اندازی کرد. با اوج گرفتن صنعت سینما، وی در سال 1933 ورایتی را به شکل روزانه (دیلی ورایتی) در لس‌آنجلس پایه گذاری کرد.

در سال ۱۹۹۸، دیلی ورایتی گاتام که در شهر نیویورک مستقرشده بود، به دو نشریه قبلی افزوده شد. هر سه این نشریات از زمان تاسیس به صورت مستمر و بدون وقفه منتشر می‌شوند.

ورایتی، مجله‌ای با قطع تابلوئید است و روی کاغذهای براق مرغوب چاپ می‌شود. به سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و فناوری می‌پردازد و به صورت هفتگی و بین‌المللی منتشر می‌شود.

دیلی ورایتی(Daily Variety) نسخه روزانه‌ای است که به هالیوود و تئاتر برادوی می‌پردازد.

دیلی ورایتی گاتام(Daily Variety Gotham) روزانه چاپ می‌شود و بیشتر به اخبار حرفه و بازرگانی سینما و نمایش ساحل شرقی آمریکا توجه دارد. در عصر چاپ و عرضه می‌شود.

ورایتی همچنین یک وب‌گاه رسمی به آدرس Variety.com دارد که نسخه اینترنتی ورایتی است و در سال ۱۹۹۸راه‌اندازی شد. این وب‌گاه یکی از نخستین روزنامه‌های آن‌لاین به‌شمار می‌آید که برای دسترسی به آن نیاز به پرداخت هزینه است. اما از اکتبر ۲۰۰۶ تا دسامبر ۲۰۰۹ به‌صورت رایگان در دسترس بود.

پیتر بارت؛ تهیه‌کننده و روزنامه‌نگاری که برای شرکت فیلم‌سازی پارامونت پیکچرز و روزنامه نیویورک تایمز کار می‌کرد، به مدت 20 سال سردبیر ارشد این نشریات بود.

کد خبر 130182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز