یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

تا همین چند سال پیش تماشای فیلم با کیفیت عالی، صدای دالبی و تصویر بزرگ تنها در سینما امکان‌پذیر بود

اما به لطف پیشرفت تکنولوژی اکنون می‌توان نمونه کوچک‌تری از سینما را خریداری و به خانه برد و فیلم‌ها را به جای صندلی سینما، روی مبل راحتی  خانه تماشا کرد.

این سیستم که به سینمای خانگی معروف است مجموعه‌ای از وسایل صوتی و تصویری است که تجربه‌ای متفاوت از تماشای فیلم را به مخاطب می‌دهد.

در صورتی که مجموعه این وسایل با ترکیبی صحیح در خانه چیده شوند، دقیقا فضایی همانند تماشای فیلم در سینما را پدید می‌آورند.

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولید‌کننده تلویزیون؛ سیستم سینمای خانگی را تولید و در کنار تلویزیون‌های خود امکان خرید این محصول را به مشتریان خود می‌دهند.

البته می‌توان این محصولات را به طور جداگانه از شرکت‌های مختلف تهیه کرد اما کارشناسان بر این عقیده اند در صورتی که مجموعه این سیستم از یک کارخانه تهیه شود، کیفیت بهتر خواهد بود.

سینمای خانگی شامل چند بلند‌گوی قوی، ساب‌ووفر، دستگاه پخش DVD یا دیسک بلو - ری منبع تغذیه صوتی و تصویری و تلویزیون است. باید توجه داشت که مهم‌ترین نکته پس از انتخاب نوع سینمای خانگی ، نحوه قرارگیری اجزای آن است.

به طور مثال بلند‌گو ها که یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌های دستگاه هستند، باید طبق دستورالعمل تشریح شده در دفترچه راهنما چیده شوند تا کیفیت مورد نظر را از نظر صدا تامین کنند.

از سوی دیگر، ساب ووفرها ، مسئول پخش پایین‌ترین فرکانس‌های صوتی هستند که تماشاگران با استفاده از آن می‌توانند حس یک سینما را در خانه تجربه کنند.

تلویزیون موجود در سیستم سینمای خانگی هم معمولا از نوع پلاسما یا LCD است و هنگام خریداری آن باید به کیفیت تصویر و اندازه تلویزیون در مقایسه با فضای خانه توجه کرد.

هرچند تصور عمومی بر این است که سینمای خانگی را تنها می‌توان در خانه‌های بزرگ استفاده کرد اما باید گفت که این محصول در خانه‌ها با متراژ پایین هم قابل استفاده است و در این صورت تنها باید قدرت پخش بلندگو‌ها را متناسب با فضای خانه تنظیم کرد.

کد خبر 68525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز