محمد ملاحسینی: پیاده‌رو مشاهیر هالیوود (Hollywood Walk of Fame) مابین بلوار هالیوود و خیابان واین در هالیوود کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد

این پیاده‌رو در شرق به غرب بلوار هالیوود، از گوئر تا لابرا و شمال به جنوب خیابان واین بین بلوارهای یوکا و سانست امتداد دارد. این پیاده‌رو در انحصار شرکت خودکفایHollywood Historic Trust قرار دارد.

پیاده‌رو مشاهیر هالیوود در سال ۱۹۵۸ برای ارج نهادن به خدمات هنرمندانی که در صنعت سرگرمی کار می‌کردند طراحی شد و اولین ستاره آن در سال ۱۹۶۰ در آن نصب شد.

در سال ۱۹۸۵ ناحیه تجاری و تفریحی بلوار هالیوود برای محافظت از ساختمان‌هایش و حصول اطمینان از اینکه گذشته هالیوود به عنوان بخشی از آینده آن حفظ شود، در لیست رسمی آثار تاریخی ملی آمریکا قرارگرفت.

این افتخار بعدها به ستارگانی ‌رسید که یک عمر فعالیت در عرصه سینما، تئاتر، رادیو، تلویزیون و موسیقی در کنار همکاری‌های خیریه و مدنی، داشتند.

پیاده‌رو مشاهیر هالیوود تا سال 2011 حدود 2380 ستاره 5 پر با حاشیه‌ای برنزی و دایره‌ای منبت‌کاری شده با ذغال در داخلش روی یک موزائیک مرمری حک شده و به نام هنرمندان 5 بخش سینما، تئاتر، رادیو، تلویزیون و موسیقی، در معرض تماشا قرار دارد.

این پیاده‌رو به احترام هنرمندانی طراحی شد که چه جلو و چه پشت دوربین، در صنعت فیلم و سینما نقشی داشته‌اند. آنها بر اساس موفقیت‌های حرفه‌ای یا زندگیشان در سینما، رادیو، تلویزیون، تئاتر و موسیقی و همینطور کارهای مدنی و خیرخواهانه خود یک ستاره دریافت می‌کنند.سینما

داخل هر ستاره صورتی، نام فرد مشهور حک شده و زیر آن داخل یک دایره تصویر حوزه فعالیت حرفه‌ای او را برای دریافت ستاره نشان می‌دهد. این تصاویر عبارتند از:

  • تصویر دوربین فیلم‌برداری - سینما
  • تصویر تلویزیون - تلویزیون
  • تصویر صفحه گرامافون - موسیقی
  • تصویر میکروفون رادیویی - رادیو
  • تصویر ماسک‌های دوقلوی - تئاتر

پیاده‌رو مشاهیر هالیوود کلا 2500 ستاره خالی دارد و 9 فوریه سال 1960 اولین ستاره روی آن نصب شد. 16 ماه بعد نیز 1558 ستاره دیگر به هنرمندان اعطا شد. بعد از آن تاریخ حدودا هر ماه 2 ستاره اعطا می‌شد. تا قبل از سال 1994 این ستاره ها به عدد 2000 رسید. در سال 2004 تعداد ستاره‌های پر شده حدودا 2150 عدد شد.

بسیاری از مشاهیر برای سهیم بودن در مقوله‌های مختلف ستاره‌های چندگانه دریافت کرده‌اند. جین آوتری تنها کسی است که در هر 5 مقوله ستاره دریافت کرده است.

طیف مشاهیری که ستاره دریافت کرده‌اند از بازیگران مشهور است تا دی جی های رادیو محلی. کارکترهای کارتونی همچون میکی موس، کارکترهای عروسکی مثل بیگ برد و حتی دو سگ به نام های لیسی و رین تین تین هم ستاره دریافت کرده‌اند.

در سال 1978، شهر لس آنجلس آمریکا، پیاده‌رو مشاهیر هالیوود را به عنوان نقطه برجسته‌ای از تاریخ و فرهنگ خود اعلام کرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴