گروه بورس: شورای بورس با کاهش 20 درصدی سهام سازمان بورس از کارمزد معاملات بورس اوراق بهادار و بورس کالا موافقت کرد.

بورس


به گزارش همشهری، به‌دنبال دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای کاهش کارمزد معاملات بازار سرمایه روز گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کاهش سهم سازمان بورس ازکارمزد معاملات بازار سرمایه خبر داد.

در حال حاضر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کارمزد معاملات بورس را به‌طور خودکار از معاملات کسر می‌کند و سپس ارقام مربوط به هر بخش را به‌صورت جداگانه محاسبه و به حساب‌ها منظور می‌کند. این کارمزد در حال حاضر بین کارگزاران، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تقسیم می‌شود.

به این ترتیب رقم کارمزد معاملات سهام در سال90 کاهش می‌یابد و سهامداران باید مبلغ کمتری را بابت خریدو فروش سهام و کالا پرداخت کنند اما هنوز ارقام دقیق و نهایی کارمزد خریدو فروش سهام برای سال آینده با احتساب کاهش سهم سازمان بورس محاسبه و اعلام نشده است.

در همین رابطه روز گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونش از کاهش سهم سازمان بورس و اوراق بهادار از کارمزد معاملات سهام و بورس کالا خبر دادند. علی حسینی معاون سازمان بورس واوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:سهم سازمان از جمع کل معاملات از یک هزارم (0/001) به 8‌ده‌هزارم (0/0008) کاهش یافت.
به گفته وی، پیش از این، جمع کل کارمزد معاملات 105 ده‌هزارم (0/0105)محاسبه می‌شد که با مصوبه جدید شورای بورس این میزان کاهش می‌یابد.

وی افزود:این کار براساس تکلیف سازمان و بر مبنای مصوبه شورای بورس انجام شد تا میزان کارمزد معاملات با توجه به حجم معاملات در بازار‌های مختلف تنظیم شود.

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس هم در این باره گفت: مصوبه اخیر شورای‌بورس به منزله کاهش هزینه معاملات است که انتظار می‌رود این امر به بهبود و افزایش نقد شوندگی بازار سرمایه، کمک کند. وی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی سازمان بورس این است که بتواند درطول زمان هزینه معاملات را برای اقشار مختلف جامعه کاهش دهد.

دبیر شورای بورس از کاهش 60 و 66 درصدی کارمزد سازمان بورس از هر قرارداد سکه طلا و شمش طلای 10 اونسی خبر داد و گفت: کارمزد این سازمان از هر قرارداد سکه طلا از 10به 4هزار ریال کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: کارمزد سازمان بورس از هر قرارداد شمش طلای 10 اونسی نیز از 30 به 10هزار ریال کاهش خواهد یافت که کاهش کارمزدها از ابتدای سال 90 اجرایی می‌شود.

کد خبر 129816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز