گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد ارزش بورس تهران در طول 2 ماه گذشته از زمان اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها تاکنون 18 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بورس


به گزارش همشهری، شاخص بورس تهران که در پاییز امسال با روند نزولی مواجه شده بود از ابتدای دی ماه و پس از اجرای رسمی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها وارد مدار صعودی شد و در طول این مدت نزدیک به 4 هزار واحد رشد کرد. همچنین در طول این مدت ارزش بازار سهام به‌طور مداوم صعود کرد و در این مدت با 18 میلیارد دلار افزایش به محدوده 105 میلیارد دلار رسید.

پیش از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، بسیاری از فعالان بازار با این تحلیل که اجرای این قانون می‌تواند اثرات منفی برای بازار سرمایه داشته باشد، معاملات چندانی در بورس انجام نمی‌دادند که این موضوع باعث کاهش حجم معاملات در بورس شده بود اما با آغاز اجرای این طرح در 28 آذر ماه روند صعودی معاملات و شاخص‌های بورس آغاز شد و در طول این مدت شاخص بورس تهران برای نخستین بار از مرز 22 هزار واحد عبور کرد و ارزش معاملات هم از مرز 20 میلیارد دلار فراتر رفت.

تازه‌ترین اطلاعات همچنین نشان می‌دهد ارزش بورس تهران از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 45 میلیارد دلار معادل 72درصد رشد کرده است. ارزش جاری بازار سهام همچنین از ابتدای سال تاکنون با 62 درصد رشد از 65 میلیارد دلار به 105‌میلیارد دلار رسیده است.

مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار امیدوارند ارزش بورس تهران تا پایان سال 92 به 400 میلیارد دلار برسد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به تازگی وعده داد ارزش بورس تهران در پایان برنامه پنجم به 1000 میلیارد دلار خواهد رسید و بورس تهران در رده 15 بورس برتر دنیا قرار خواهد گرفت.

کد خبر 129381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز