گروه بورس: سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیات سوء استفاده یک فرد سابقه‌دار را در بورس اعلام کرد.

بورس

به گزارش همشهری، ماجرا از این قرار است که یک فرد سابقه‌دار پس از آزادی از زندان با شناسایی افراد متمول و پولدار تحت‌عنوان پرداخت سهام دولتی مبالغ زیادی را از مردم دریافت کرده است. وی مدعی بوده که دولت به دلایل مختلفی ازجمله پس از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قرار است بخشی از سهام دولتی را به مردم واگذار کند و از این روش و با اعلام یک شماره حساب، مبالغی را از مردم دریافت کرده است.

وی پیش از این به همین جرم شناسایی و زندانی شده بود اما پس از آزادی از زندان بار دیگر با استفاده از نام سازمان بورس و نام مقامات ارشد کشور کار خود را از سر گرفته است.در همین رابطه محمد تکبیری، مدیر حراست سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام جزئیات این موضوع به همشهری گفت: این فرد که پیش از این نیز سابقه چنین کاری را داشت، افراد ثروتمند و برخی مردم عادی را شناسایی می‌کرد و سپس با عنوان پرداخت سهام دولتی مبالغی را از این افراد دریافت و به حساب شخصی خود واریز می‌کرد.

مدیر حراست سازمان بورس و اوراق بهادار با‌هشدار نسبت به سوءاستفاده افراد سودجو از نام مقامات ارشد کشور، گفت: این فرد فرصت‌طلب با ارسال پیامک یا تماس تلفنی با افراد مختلف از جمله سهامداران شرکت‌ها، از آنها می‌خواست وجهی را بابت دریافت سهام این شرکت‌ها به حساب سازمان بورس و اوراق بهادار واریز کنند.

وی افزود: در این کلاهبرداری افراد فرصت‌طلب، شماره حساب‌های شخصی خود را به مردم می‌دهند تا بتوانند مبالغی را از آنان اخذ کنند. تکبیری با هشدار به افراد مختلف جامعه به‌ویژه سهامداران شرکت‌ها درخصوص این شیوه کلاهبرداری، از آنان خواست درصورت تماس اینگونه افراد، ضمن اعلام موضوع به واحد امور سهام شرکت ذیربط، مراتب را به مراجع قانونی گزارش دهند.

وی افزود: ما پس از شناسایی حساب‌ها به هویت وی پی بردیم و هم‌اکنون پرونده‌ای برای وی تشکیل شده و شاکیان می‌توانند از طریق مراجعه به سازمان بورس، شکایت خود را مطرح کنند.

توصیه به سهامداران

حسین فهیمی، معاون حقوقی سازمان بورس واوراق بهادار دراین باره به همشهری گفت: در حال حاضر فقط نهاد‌های مالی هستند که اجازه دارند وجوهی را از مردم دریافت کنند و جز کارگزاران و دفاتر معتبر آنها در سطح کشور هیچ فرد یا نهاد دیگری ازچنین مجوزی برخوردار نیست.

غیراز کارگزارانی که اسامی آنها در سایت بورس درج شده است هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند با معرفی خود تحت عناوین قانونی مندرج در قانون بازار اوراق بهادار وجوهی از مردم مطالبه کند. بنابر این درخواست ما از سرمایه‌گذاران این است که هنگام واریز وجه به حساب کارگزاران برای خرید اوراق بهادار از تعلق شماره حساب بانکی به یکی از شرکت‌های کارگزاری معتبر اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 128272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز