همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد گفت: ملت ایران در مدیریت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان نقش اول را ایفا کرده است.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح فازهای یک تا چهار گروه کارخانجات شیرین نوین و عملیات اجرایی مجتمع آموزشی این گروه کارخانجات در شهرک‌صنعتی پایتخت (علی‌آباد)، با تشکر از دست‌اندرکاران این گروه و تمامی صنعت‌گران گفت: جایگاه ایران بسیار شایسته‌تر از آنی است که امروز در اختیار دارد و در آن قرار دارد و نام ایران همیشه با فرهنگ، تمدن، ‌عزت، توحید، عدالت و عظمت همراه بوده است و ملت ایران در مدیریت فرهنگی، ‌اجتماعی و سیاسی جهان نقش اول را ایفا کرده و یا در نقش‌های اول قرار داشته است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز همه با هم و با یک عزم ملی باید دست به دست هم بدهیم و ایران را بسازیم و به آن نقطه شایسته برسانیم، گفت: این امر شدنی است و همه ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که تحقق این هدف فقط و فقط از طریق کار و تلاش و ساختن امکان‌پذیر است، گفت: کسانی که در بخش فرهنگ، هنر و علم هستند باید بسازند و تلاش کنند و کسانی که در بخش صنعت و کشاورزی نیز هستند همین گونه. اگر موتور صنعت در کشاورزی حرکت کند موتور علم و فناوری را نیز پشت سر خود خواهد کشاند و به حرکت در می‌آورد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: اقتصاد ایران این ظرفیت را دارا می‌باشد که جزو چند کشور اول دنیا از نظر اقتصادی باشد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید تلاش و کوشش کرده و در راه سازندگی حرکت کنیم، گفت: با حرف، یک ملت بالا نمی‌رود آن‌چه که ایجاد و ساخته می‌شود می‌ماند و وزنه برای یک ملت درست می‌کند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت تولید گفت: البته همانطور که اشاره شد بعضا موانع اداری و مالی در راه تولید وجود دارد و اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم چند عامل باید دست به دست هم بدهند عامل اول استعداد و امکانات طبیعی است که در ایران امکانات طبیعی و استعدادهای فراوانی وجود دارد. عامل دوم انسان‌های توانمند و شایسته است در کجای دنیا به اندازه ایران استعداد انسانی و انسان‌های دلسوز، خلاق و مبتکر وجود دارد.

 احمدی‌نژاد با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در زمینه صنعت هوافضا و دیگر عرصه‌های صنعتی گفت: چهار الی پنج کشور هستند که با ابتکار خودشان توانسته‌اند صنعت هوافضا را از صفر تا صد در اختیار داشته باشند و ایران نیز جز معدود کشورهایی است که از صفر تا صد این فناوری را در اختیار دارد در زمینه نانوتکنولوژی، صنعت دفاعی و بسیاری از صنایع نیز این گونه است. اکنون کارخانه فولاد ایرانی در کشور همسایه در حال راه‌اندازی است.

 وی عامل دیگر در راستای افزایش تولید را منابع مالی عنوان کرد و گفت: ایران منابع خوبی در اختیار دارد و هم‌اکنون 240 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات بانکی بانک‌های ایرانی است و این رقم بالایی است ما ثروت داریم، تولید ناخالص ملی ما از مرز 500 هزار میلیارد تومان در سال عبور کرده است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که در راه ساختن و افزایش تولید باید اراده و همت کنیم، گفت: در واقع با تلاش و کوشش و کمک عواملی که ذکر شد باید تولید را بالا ببریم.

 وی با بیان این‌که دو بازار مقابل ماست، گفت: یک بازار 75 میلیون ایران است و با مصرف بالا و بعد بازار منطقه و جهان است.

 وی با طرح این پرسش که چرا ما نباید صادر کننده صنایع غذایی درجه یک باشیم، گفت: ما می‌توانیم به این اهداف برسیم و باید از توانمندی‌های خود در این ارتباط استفاده کنیم.

 رئیس‌جمهور بار دیگر به پیشرفت‌های کشور در زمینه صنعتی و علمی اشاره کرد و گفت: ما در بیوتکنولوژیک به جایی رسیده‌ایم که اندام بدن انسان را به صورت زنده بسازیم و کبد را ترمیم کنیم.

 وی با بیان این‌که سال آینده را سال تولید و اشتغال گذاشته‌ایم، گفت: خودم به عنوان خادم مردم پای کار ایستاده‌ام البته گیر اداری و موانع بعضا وجود دارد که باید برطرف شود.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که بروکراسی اداری را به ملت ما تحمیل کردند، گفت: ایران سالاری این سرزمین همیشه ساده، کوچک، پرتحرک و با توان بالا بوده است و این بروکراسی اداری را به ما تحمیل کرده‌اند البته در این قضیه آدم‌ها مقصر نیستند بلکه ذات بروکراسی تحمیلی این گونه است که مثلا برای یک کار باید 200 امضا گرفته و کارها کش داده شود و هزینه‌ها بالا برود ما باید این را به هم بریزیم.

 وی با بیان این‌که باید همه دست به دست هم بدهیم و برای ساختن ایران جهش بلند برداریم و این شدنی است، گفت: دشمنان از بمب اتم ایران نمی‌ترسند، ایران و ایرانی هیچ‌وقت دیدگاه خود و فرهنگ خود را با سلاح به دیگران تحمیل نکرده است همواره آن‌قدر زیبا عمل کرده است که دیگران خود به سمت آن آمده‌اند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها از روحیه خلاقیت ساختن، انسانی، ‌محبت و خدمت ایرانی‌ها می‌ترسند آن‌ها از این روحیه می‌ترسند و می‌خواهند جلوی آن را بگیرند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت کنونی و تحولات رخ داده در عرصه منطقه و جهان گفت: می‌بینید چگونه است کسانی که خود پایه‌گذار دیکتاتوری در دنیا بوده‌اند اکنون جلو افتاده‌اند و ادعای طرفداری از مردم و آزادی و دموکراسی می‌کنند. طاغوت را چه کسانی حمایت می‌کردند همین‌ها. اسلحه را چه کسانی به این کشورها می‌فروشند و آنها با این اسلحه‌ها مردم را می‌کشند آنها که خود نمی‌توانستند این‌ها را بسازند با اسلحه آنها دارند مردم را می‌کشند و اکنون این افراد جلو افتاده‌اند و مدعی طرفداری از دموکراسی، مردم و آزادی شده‌اند.

 وی ادامه داد: شما خودتان پدر جد دیکتاتوری و استبداد و خفه‌کردن ملت‌ها هستید شما باید پاسخ بدهید نه طلبکاری کنید. نظام سلطه، ‌آمریکا و متحدان آن متهم هستند باید جواب دهند که چرا 30 سال 50 سال آنها را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند و اکنون می‌خواهند با یک دغل‌کاری دور بزنند و بشوند مدعی و طلبکار و ته ذهنشان این است که حرکت ملت ایران را متوقف کنند ولی باز هم اشتباه می‌کنند.

 رئیس‌جمهور از زبان شرکت‌کنندگان در این مراسم خطاب به آنها گفت: شما اشتباه می‌کنید این مردم، کشاورزان ایرانی و صنعت‌گران ایرانی می‌ایستند و ایران را می‌سازند و ان‌شاءالله به عنوان یک الگوی متعالی به تمام بشریت معرفی می‌کنند.

 پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، محرابیان وزیر صنایع و مدیرعامل گروه تولید شیرین نوین به ایراد سخنرانی پرداختند.

 در این مراسم از سوی اعضای شرکت صنعتی پایتخت لوح سپاسی به رئیس‌جمهور و محرابیان اهدا شد که رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: ما باید به شما لوح بدهیم.

 بر اساس این گزارش مجتمع تولیدی صنایع غذایی شیرین نوین تولیدکننده انواع شیرینی، شکلات، بیسکویت و نان است و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و در شهرک صنعتی پایتخت یا علی‌آباد قرار دارد و این گروه کارخانجات برای اشتغالزایی برای 1340 نفر شده است. فاز پنج آن نیز 80 درصد پیشرفت کرده است.

کد خبر 129432
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز