همشهری آنلاین: چندی پیش هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه اسقف‌های خاورمیانه در واتیکان،‌ نامه احمدی‌نژاد به پاپ بندیکت شانزدهم تسلیم پاپ شد.

کاردینال تورال رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان در واتیکان با سفر به ایران،‌ پاسخ پاپ به رئیس‌جمهور را تقدیم احمدی‌نژاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مشروح پاسخ پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان به نامه محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:

عالیجناب محمود احمدی‌نژاد
رئیس‌جمهور اسلامی ایران

آقای رئیس‌جمهور
من بدین وسیله از ابراز تهنیات صمیمانه و تأملات جنابعالی که به صورت محبت آمیز توسط حجت الاسلام حاج سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای اینجانب ارسال نمودید، تشکر می‌نمایم.

عقیده عمیق من بر این است که احترام به بعد معنوی انسان، شرط اجتناب ناپذیر برای تکوین نظام اجتماعی عادلانه و اسقرار صلح پایدار می‌باشد. در حقیقت رابطه فرد با خداوند، برای کرامت و قداست بطلان‌ناپذیر زندگی همه انسان‌ها اصل بنیادین محسوب می‌شود.

وقتی ارتقاء کرامت انسانی بصورت اصل، الهام‌بخش فعالیت سیاسی و اجتماعی باشد،در تعقیب خیر‌عمومی تعهد بوجود می‌آورد و از این طریق پایه‌های محکم و پایدار صلح و آرامش میان ملل بنا می‌شود.

صلح قبل از هر‌چیز موهبتی است از جانب خداوند که باید آنرا در دعا جستجو کرد. اما در عین‌حال صلح حاصل تلاش افراد خوش نیت نیز هست. در این چشم‌انداز معتقدان تمامی ادیان نسبت به ایفای نقش تعیین‌کننده خود و همکاری برای اقدامات مشترک،‌مسئولیت ویژه دارند. از این روی گفت‌وگو میان ادیان و فرهنگ‌ها، راه اساسی به سوی صلح است.

کاتولیک‌های ساکن در ایران و کل جهان تمام تلاش خود را در همکاری با هموطنان خویش و سهیم شدن در خیر عمومی جوامعی که در آن زندگی می‌کنند صادقانه و بی‌تزویر بکار بسته و به صورت سازندگان صلح و آشتی عمل می‌نمایند.

با این وصف، من امیدوارم که روابط صمیمانه موجود میان مقر‌مقدس و ایران همواره بیش از پیش توسعه و به همین منوال روابط میان کلیسای محلی و مقامات مدنی ایران نیز گسترش یابد. علاوه بر این من معتقدم که ایجاد کمیسیون دو جانبه می‌تواند به تبادل‌نظر در مورد مسائل مشترک از جمله وضعیت حقوقی کلیسای کاتولیک ایران، کمک نماید.

آقای رئیس‌جمهور با این احساس، من باردیگر فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خویش را به جنابعالی ابراز می دارم.

واتیکان
بندیکت شانزدهم

 

کد خبر 129170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز