همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور تصریح کرد: دشمنان از زنده شدن و بیدار شدن روح جمعی عدالت‌خواه و صلح‌طلب ایرانی می‌ترسند.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش نقش فناوری‌های نوین در ارتقای زندگی انسان که در جزیره کیش و از سوی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: همه انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال سعادت، جاودانگی و صلح بوده‌اند، اگر یک صفت در همه انسان‌ها آن طوری که باید و شایسته است بروز و ظهور پیدا کند جهان سرشار از صلح و عدالت می‌شود و آرزوهای تاریخی بشر محقق می‌شود و این صفت عبارت است از مهربانی.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که تصور کنید اگر دل انسان‌ها سرشار از مهربانی نسبت به دیگران باشد چه اتفاقی می‌افتد، گفت: مشکلاتی که اکنون در جامعه بشری وجود دارد از آنجا ناشی می‌شود که دل‌های عده‌ای به اندازه‌ای یا به طور کامل از محبت به دیگران خالی می‌شود هرچقدر دل‌ها از محبت خالی شود چیز دیگری جای آن را می‌گیرد و زندگی بشری را سرشار از غم و اندوه می‌کند.

 وی با بیان این‌که چند عامل دست به دست هم می‌دهند که دل انسان سرشار از عشق و محبت به دیگران شود، گفت:‌ اولین عامل شناخت قدر انسان است باید جایگاه و هدف از خلق و غایت انسان و ماموریت انسان را شناخت.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که عامل دیگر بزرگ شدن انسان و وسعت گرفتن افق نگاه انسان است، انسان جهانی است، گفت: نقطه نهایی و مطلوب سعادت انسان جایی است که همه انسان‌ها بزرگ شده و انسان در تمام هستی احاطه و مسلط شده باشد.

 وی راه بزرگ شدن، ‌عزیز شدن و مهربان شدن را علم دانست و با بیان این‌که انسان هرچقدر عالم‌تر باشد، مهربان‌تر است و هرچقدر مهربان‌تر، انسان‌تر است، به اهمیت علم در راه سعادت انسان اشاره کرد و گفت: بشر در کارهای علمی در سطح قله‌های علمی در سکوهای اول قرار دارد و با همه دستاوردهایی که در اختیار بشر است هنوز چیزی در دست نداریم.

 احمدی‌نژاد گفت: ممکن است که برخی بگویند علمی که به دست می‌آید ممکن است بعضا در مسیر سعادت بشر از آن استفاده نشود این حرف درستی است، خیلی از کارها است که ظاهر آن ظاهر درستی است اما در نقطه مقابل سعادت بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع هر کاری که برای خداوند نباشد در نقطه مقابل سعادت بشر است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که راه رسیدن به قله‌های سعادت راه علمی است و باید به سمت فتح قله‌ها حرکت کنیم، گفت: والاترین کار دینی کار علمی است و دینی‌تر از کار علمی در دنیا وجود ندارد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که برای رسیدن به قله‌ها باید از روش ایرانی استفاده و بر استعداد ایرانی تاکید کرد، گفت: اگر ما بخواهیم مسیری که دیگران طی کرده‌اند را طی کنیم همیشه عقب خواهیم بود و فاصله بین ما و آنها همیشه حفظ می‌شود، باید نگاهمان را عوض کرده و قله‌های دیگر و بالاتری را تعریف کنیم باید راه‌های جدید و البته هموارتری را برای رسیدن به قله‌ها تعریف کنیم تا زمانی که دیگران قله و مسیر را مشخص و تعریف کنند ما شبانه‌روز هم کار کنیم همیشه عقب هستیم.

 وی با بیان این‌که وقت آن رسیده است که دانشمندان ایرانی هم قله را تعریف کنند و هم مسیر رسیدن به آن را گفت: ‌اگر این اتفاق بیفتد راه‌های دیگر باز می‌شود و اتفاقات دیگری در دنیا رخ می‌دهد البته ممکن است برخی بگویند این امر نشدنی است ولی من می‌گویم حتما می‌شود مگر صدها سال نبود که دانشمندان ایرانی قله‌ها و مسیر رسیدن به قله‌ها را ترسیم می‌کردند.

 احمدی‌نژاد گفت: فرهنگ و روش ایرانی یک فرهنگ و روش ویژه و منحصر به فرد است.

 وی با تجلیل از دانشمندان ایرانی از جمله ابن سینا گفت: با روش ایرانی و تکیه بر استعدادهای ایرانی می‌شود خیلی از کارها را انجام داد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که باید به سرعت به سمت روش‌های ایرانی برای استفاده از علم و فناوری برویم، گفت: امروز سرعت حرکت در این مسیر بسیار بالا و بی‌سابقه است و اگر یک لحظه بمانیم جا مانده‌ایم.

 احمدی‌نژاد با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان و اهمیت فرهنگ ایرانی گفت: اساس فرهنگ ایرانی در محبت است، محبت برآمده از یگانه‌پرستی، عدالتخواهی، محبت برآمده از بزرگی و کمال انسان و سنت‌ها و آداب و رسوم ایرانی است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که آداب و رسوم ایرانی انسانی است و ظرفیت جهانی شدن دارند چون با نگاه عمیق به انسان طراحی شده است و در آن حکمت وجود دارد، گفت: نقطه اوج و آداب رسوم ایرانی نوروز است نوروز تمام زیبایی‌ها، عشق و انسانیت و دوستی را در خود دارد اگر بخواهیم که به سمت صلح و سعادت حرکت کنیم باید محبت را ترویج کنیم و اگر بخواهیم محبت را ترویج کنیم باید حقیقت انسان را ترویج کنیم و مسیر ترویج حقیقت انسان علم است و برای این‌که علم را درست معرفی کنیم و در راه رسیدن به علم باید قله‌ها را خودمان تعریف کنیم و اگر بخواهیم قله‌ها را فتح کنیم باید براساس روش ایرانی که برآمده از توحید، محبت، عشق و عدالت است حرکت کنیم و این شدنی است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که ملت ایران در حال حاضر ماموریت بزرگ تاریخی بر عهده دارد، گفت: در دوره‌ای که مکاتب مادی به بن بست رسیدند اکنون روز هنرنمایی دانشمندان و اندیشمندان ایرانی است ما باید داشته‌های خود را معرفی کنیم فرهنگ ایران زمین فرهنگ جامعی است که در آن ابن سینا، خواجه نصیر دارد و از طرف دیگر در آن حافظ وجود دارد، در آن مجاهدان بزرگی وجود دارد و در یک واقع یک مجموعه‌ای است که قابل عرضه و معرفی به جهان است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که آن‌هایی که با ما دشمنی می‌کنند خود نیز می‌دانند که دشمنی آنها با سلاح و بمب نیست، تصریح کرد: آن‌ها نه از این موضوع می‌ترسند و نه نگران آن هستند، چطور یک دولتی که خود بیش از 5 هزار بمب از نسل‌های چهارم و پنجم دارد از یک بمب احتمالی که قرار است به ادعای آن‌ها چند سال دیگر در ایران ساخته شود آن هم از نوع نسل اول بترسند که ادعایشان نیز یک ادعای دروغ است. آن‌ها از این موضوع نمی‌ترسند، آن‌ها از بازیابی هویت و روحیه ایرانی می‌ترسند. در تاریخ تجربه کرده‌اند و دیده‌اند که ایرانی‌ها هر موقع فرصت پیدا می‌کنند و خود را پیدا می‌کنند حرف‌های آنها مورد پسند جامعه بشری قرار می گیرد و حرکت آنها در حد رهبری جهان است.

 وی تاکید کرد: آن‌ها از زنده شدن و بیدار شدن روح جمعی عدالت‌خواه و صلح‌طلب ایرانی می‌ترسند و می‌دانند که این دریچه‌ای است که اگر باز شود انرژی متراکم شده در آن چنان کار می‌کند که تمام قله‌ها را فتح می‌کند.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که آن‌ها از روح بلند جمعی و فرهنگ ساز ملت ایران می‌ترسند که پرچمدار صلح و عدالت است، گفت: به خاطر همین شهید شهریاری و علی‌محمدی را از ما می‌گیرند چون آن‌ها ستاره‌های درخشانی که راه را به بشریت با کار علمی و با حرکت در مرزهای دانش معرفی کردند. شهید علی محمدی جزء معدود دانشمندان فیزیکی است که در مرز فیزیک امروز و جلوتر از مرز حرکت می‌کرد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: با سر و صدا و قیل و قال‌های بی‌ربط، کسی به جایی نمی‌رسد اگر بخواهیم به جایی برسیم راه علی‌محمدی و شهریاری است.

 رئیس‌جمهور با تشکر از شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: باید با همدلی و عشق دست به دست هم بدهیم و در مسیر صلح و سعادت گام برداریم.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که تمام سلاح‌ها در عالم تبدیل به قلم شود. قلم شهید علی محمدی زیباترین و دوست‌داشتنی هدیه‌ای است که کسی ممکن است دریافت کند و این قلم‌ را به نشانه پاکی،‌خداخواهی و همت و بلندنظری دانشمندان ایران زمین در موزه ریاست جمهوری نگهداری می‌کنیم تا همگان و نسل‌های آینده بدانند که این سرزمین خاستگاه چه زنان و مردانی بوده است.

 در این مراسم سراج یکی از خوانندگان کشورمان در دستگاه بیات اصفهان اشعاری از حافظ و مولانا جلال‌الدین بلخی را خواند و همراه با گروهش اجرا کرد.

 همچنین در این مراسم همسر دکتر علی محمدی قلم آن شهید را به یادگاری به رئیس‌جمهور اهدا کرد و با حضور خانواده این شهید تمبر یادبود این مراسم ابطال شد.

 در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، مشایی رئیس دفتر رییس‌جمهور، بقایی معاون رئیس‌جمهور،‌ سلطان‌خواه معاون علمی رئیس‌جمهور و تعدادی از دانشمندان ایرانی خارج و داخل کشور حضور داشتند.

 این همایش دو روزه است و رئیس‌جمهور سخنران افتتاحیه این همایش بود.

کد خبر 128664
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز