همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و افشای جنایت‌های آن را نجات کل ملت‌های جهان دانست.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار جمعی از حامیان مردم غزه و سرنشینان کشتی مرمره اقدام آنان را در ارسال کمک‌های انسان دوستانه یک اتفاق بزرگ و آغاز اتفاقات بزرگتر دانست و گفت : این اقدام باعث آشکارتر شدن چهره واقعی رژیم صهیونیستی برای جهانیان شد و فرصتی به ملت‌ها داد تا صدای اعتراض خود را علیه جنایات رژیم صهیونیستی فریاد بزنند به نحوی که حامیان این رژیم نیز نتوانستند از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در این زمینه دفاع کنند .

 رئیس جمهور افزود: با این اقدام و افشاگری بزرگ معلوم شد که رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و کمک‌های انسانی و حقوق بشر اعتقادی ندارد و از سوی دیگر همه دنیا متوجه شد که این رژیم ماندگار نیست.

 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاسیس رژیم صهیونیستی حاصل طراحی چند صد ساله برای تسلط بر منطقه و به تبع آن سلطه بر جهان بوده است، گفت: بسیاری از استعمارگران غربی که با روش‌های گوناگون از جمله تحمیل جنگ‌های مختلف بارها در جهت ایجاد سلطه بر ملت‌های مسلمان بر آمده اما موفق به تسلط درازمدت و پایدار نشدند عملا با تاسیس رژیم جنایتکار و نژاد پرست صهیونیستی، پایگاهی در منطقه ایجاد کردند که از طریق آن به طور مستمر علیه ملت‌های منطقه تفرقه افکنی کرده تا تسلط خود را برمنطقه حفظ کنند.

 دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: البته استعمارگران در تاسیس رژیم صهیونیستی از غفلت تاریخی ملت‌های منطقه نیز استفاده کردند و در دوره‌ای که حکومت عثمانی ضعیف بود آنان با فریب برخی عناصر خودخواه و قدرت طلب توانستند با کمک آنها هم منطقه را زیر سلطه بگیرند و هم قلب منطقه یعنی فلسطین را به اشغال درآوردند.

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با توسل به کشتار، تهدید و اشغالگری ،ملت‌های جهان را تحت سلطه درآورده است، گفت: اگر ملتی بخواهد مستقل و پاک زندگی کند و منافع ملی خود را در نظر بگیرد از طرف صهیونیست‌ها تحت فشار و حذف از صحنه قرار می‌گیرد.

 وی گفت: رژیم صهیونیستی به مقدس‌ترین موضوع در دنیای غرب و مرکز وحدت تمام جهان سرمایه داری تبدیل شده است به نحوی که توهین به خدا و انبیاء الهی را آزاد می‌دانند اما سخن گفتن علیه رژیم صهیونیستی ممنوع بوده و مجازات دارد.

 دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تمام جریانات تروریستی منطقه در دست صهیونیست‌ها قرار دارد افزود: صهیونیست‌ها شمشیر دنیای استعماری علیه ملت‌های منطقه هستند .

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه حتی ملت‌های اروپا و آمریکا از فشارهای صهیونیست‌ها بدور نیستند، گفت: صهیونیست‌ها تمام قدرت سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای غرب را در اختیار دارند و با تبلیغات سنگین از اکثر شرکت‌های آنان باج گیری می‌کنند و با خفقانی که با تبلیغات سنگین ایجاد کرده اند کسی جرات اعتراض ندارد در صورتی که اگر در این کشورها رفراندوم برگزار شود اکثریت قریب به اتفاق آنان از اقدامات این رژیم اعلام انزجار خواهند کرد.

 دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : هدف از ایجاد رژیم صهیونیستی ایجاد جنگ، اشغال و تجاوزگری است و اگر زمانی این رژیم نتواند این اقدامات را انجام دهد روز مرگ آن فرا رسیده است. استعمارگران با قدرت تبلیغات کاری کرده‌اند که به سران رژیم صهیونیستی که جنایتکاران تاریخی هستند، جایزه صلح داده می‌شود و در مقابل هر کس مخالف این رژیم باشد تروریست و ضد حقوق بشر معرفی می‌شود .

 وی گفت : امروز مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و افشای جنایت‌های آن نجات کل ملت‌های جهان و دفاع از حیثیت بشریت محسوب می‌شود چرا که رفتار این رژیم توهین به همه ملت‌ها است .

 رئیس جمهور در پایان با قدردانی از مردم ترکیه در حمایت از ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه گفت: دو ملت ایران و ترکیه ملتی تاریخ ساز و تمدن آفرین هستند و اگر دو کشور کاملا و همه جانبه با هم باشند قدرت عظیمی در دنیا ایجاد می‌شود که به نفع ملت‌های منطقه است.

کد خبر 128391
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز