همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور تصریح کرد: ساختن ایران یعنی ارایه زندگی الگوی متعالی به بشریت و ساختن ایران یک عمل انقلابی، آرمانی و الهی است.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در جمع مردم این شهر گفت: استان بوشهر سرزمین مردمان بیدار و مجاهدان است. این خطه پیش‌قراولان ملت ایران در مبارزه با استعمار و چپاولگران جهانی است. اگر فداکاری‌ها و دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های شجاعان، علما، مجاهدان، مردان و زنان غیور این دیار نبود، سرنوشت دیگری برای ملت ما رقم خورده بود. مردم این دیار مرزبانانی امین برای مرزهای فرهنگ، عزت و استقلال ایران هستند. آنها معرف آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی همه‌ ملت ایران می‌باشند و ایمان و هوشیاری، مهمان‌نوازی و خوشرویی و مجاهدت مستمر از ویژگی‌های مردم بوشهر است. این سرزمین، سرزمین پرورش عالمان عامل و شجاع و جوانان مومن و انقلابی است، در طول تاریخ و امروز برای همه ملت ما مفید و نافع بوده است.

 رئیس‌جمهور گفت: دل‌های دریایی، همت‌های آرمانی و ایمان مستحکم و اندیشه نورانی مردم این دیار، بوشهر را در مسیر پیشرفت و کمال قرار داده است و به فضل الهی به سمت بالاترین حد شایستگی حرکت می‌کند. این دیار در کنار خلیج فارس چون نگینی درخشان، نور عزت و هدایت و معنویت منتشر کرده است و تا بوشهری‌ها هستند این خلیج نیلگون فارس موجب عزت ایران خواهد بود.

 احمدی‌نژاد در حالی که لباس دلیران تنگستان را بر تن داشت، گفت: من در جاهای مختلف به مزاح و جدی گفته‌ام که کسی نتوانسته است سر نماینده ملت ایران در جهان کلاه بگذارد اما با افتخار و به نشانه‌ عزت و شرف، کلاه دلیران تنگستان را بر سر می‌گذارم و این لباس را که لباس شجاعت و غیرت است بر تن می‌کنم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ ویژگی‌های حکومت اسلامی گفت: حکومت اسلامی ویژگی‌هایی دارد که از جمله‌ آن‌ها توحید و ولایت، عدالت‌محوری، مهرورزی، حفظ کرامت انسانی و دفاع از حقوق مردم، دفاع از مظلوم، خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت کشور و تلاش برای افزایش عزت ملی و هم‌چنین تلاش برای ساختن جامعه نمونه و الگو می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های حکومت اسلامی نیز اقامه نماز است.

 رئیس‌جمهور در ادامه به شرح جزییاتی از اقامه نماز در حکومت اسلامی پرداخت.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسی که با اسم شیطان و برای خودخواهی‌های خود کار کند حاصل تلاش‌هایش جنگ و کشتار و ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ و شخصیت انسان است. آن آقا برای نجات اقتصاد ورشکسته با مقدماتی فریبکارانه، حوادث 11 سپتامبر و تخریب برج‌های دوقلو را بهانه‌ای کرد تا بتواند به افغانستان و عراق لشگر بکشد و تاکنون یک میلیون کشته حاصل تلاش او بوده است و میلیون‌ها آواره، ثروت این دو کشور، و جان و مال و ناموس و مردم این کشورها را زیر پای انسان‌های خشن و بی‌رحم خود له کرده‌اند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی را بر مردم منطقه تحمیل کردند و قریب به چهار سال است که مردم مظلوم غزه را تحت محاصره شدید دارند و اجازه نمی‌دهند آب و غذا و داروی کافی به این منطقه برسد و دائما بمب و گلوله بر سر آنها می‌ریزند.

 وی گفت: امروز همه رنگ عوض کرده‌اند و شعار طرفداری از مردم منطقه سر می‌دهند و باز هم به دنبال فریبکاری جدید هستند. آن‌ها فهمیده‌اند که در دل ملت‌های منطقه‌ ما و تمام ملت‌های عالم یک انرژی سهمگینی علیه مستکبران و فاسدها ذخیره شده است و برای مقابله با عدالت‌طلبی و حق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان و آزادی عزت و کرامت، باز هم تلاش می‌کنند که این انرژی را منحرف کنند و بتوانند شرایط را مدیریت کنند. سوار موج می‌شوند تا وضعیت گذشته‌ برخی کشورها را به شکل دیگری دوباره حاکم کنند تا رژیم صهیونیستی را هم بتوانند نجات دهند. آنها تلاش می‌کنند اصلاحاتی جزئی در این کشورها ایجاد کنند تا رژیم صهیونیستی که ماموریتی جز فتنه و تهاجم در منطقه ندارد حفظ شود.

 رئیس‌جمهور تاکید کرد: آزادی بیان، حق تعیین سرنوشت، مطالبه عزت، عدالت حق ملت‌هاست. آن‌ها باید بتوانند حاکمان خود را انتخاب کنند. مردم باید تعیین کنند که چه اتفاقی در کشورها بیفتد و کشورشان در چه مسیری حرکت کند و برنامه‌ها و مواضع آن چگونه باشد. جالب است که هر جای دنیا که یک دیکتاتوری وجود دارد این مدعیان دموکراسی از او حمایت می‌کنند و هرچه دیکتاتورتر باشند، وابسته‌ترند. دیکتاتورها به هر نسبتی که با دیکتاتوری‌شان در میان ملت‌ها نفرت ایجاد می‌کنند، باید بیشتر به استکبار وابسته باشند. اما آن‌چه که ما در 60 - 70 سال گذشته از آمریکایی‌ها دیده‌ایم بی‌وفایی و ناجوانمردی است. آنها وقتی که منافعشان ایجاب کند دیکتاتورهایی که خود را برای منافع آنها با مردم درگیر شده‌اند را فدا می‌کنند تا بتوانند خود را نجات دهند. صدام فردی بود که برای خودشیرینی در مقابل اربابان خود جنایت‌های زیادی کرد اما وقتی منافعشان ایجاب می‌کرد که او را بردارند این کار را کردند. وقتی هم که شعله‌های خشم ملت ما در زمان شاه خائن برافروخته شد، دست از حمایت از شاه کشیدند و او را حتی به کشور خود راه ندادند.

 احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای استکباری گفت: دوره‌ای که شما ملت‌ها را فریب دهید گذشته است. به خود بیایید، شما در آخر خط هستید و باید راه خود را عوض کنید. دو راه دارید؛ یک راه به نفع شماست و آن این‌که به اقیانوس ملت‌ها بپیوندید و فریبکاری را کنار بگذارید و با ملت‌ها همراهی کنید. راه دیگر این است که روش استکباری و دغل‌کارانه خود را ادامه دهید. اگر به این راه ادامه دهید دست قدرت خدا از آستین مردم بیرون می‌آید و شما را از کاخ‌هایتان به زیر می‌کشد.

 وی به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از ماجراهایی که ایجاد شده بود گفتند می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم که ما هم در پاسخ به آنها گفتیم بر اساس عدالت و احترام متقابل حاضر به گفت‌وگو هستیم. در استانبول گفت‌وگو کردند و البته انتظار نمی‌رفت در استانبول همه‌ مسائل حل شود؛ چرا که مسائل سابقه‌ زیادی دارد و پیچیده شده است. آنها اگر راه همکاری را انتخاب کنند امکان به نتیجه رسیدن هست. باید معلوم شود آنها چه قدم‌هایی می‌خواهند بردارند تا ما هم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداریم. اگر صادقانه بیایند نتیجه می‌گیرند. با احترام و پایبندی به قانون و عدالت اگر جلو بیایند با آنها گفت‌وگو می‌کنیم و برای حل مسائل دنیا راه حل پیدا می‌کنیم. ما همواره از منطق و عدالت و احترام به قانون استقبال کرده‌ایم اما آنها باید بدانند اگر در گوشه‌ ذهنشان این است که با کش دادن موضوع و بهانه‌های مختلف فکر می‌کنند که می‌توانند در ایران کسی پیدا کنند که از حق ملت ما کوتاه بیاید اشتباه می‌کنند. این ملت سر حرف خود ایستاده است و سر سوزنی عقب‌نشینی محال است.

 رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود بر ساختن ایران تاکید کرد و گفت: ساختن ایران یعنی ارایه زندگی الگوی متعالی به بشریت. ساختن ایران یک عمل انقلابی، آرمانی و الهی است و باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم و در این راه نیازمند همدلی و همراهی و کار و تلاش هستیم. دشمنان از پیشرفت ایران ناراحت هستند و وقتی پیشرفت‌های فضایی، ماهواره‌ای، موشکی، هسته‌یی و بیوتکنولوژی ما را می‌بینند عصبانی می‌شوند و آنها ایران آرام و همدلی در ایران را نمی‌خواهند.

 وی افزود: برخی دنیاطلبان و خودخواهان که زمانی به صورت ظاهری با ما همراه بودند و از اول هم مشکل داشتند خود را مالک و صاحب ایران می‌دانند. خود را صاحب ملکی می‌دانند که ایران در آن قرار گرفته است. آنها دست در دست بیگانه می‌خواهند جلوی پیشرفت ملت ما را سد کنند اما ساختن با کار و تلاش است و ملت مسیر پیشرفت خود را یافته است و این تبلیغات بر او اثر نمی‌کند و تا رسیدن به قله‌های پیشرفت از پا نمی‌نشیند.

 احمدی‌نژاد به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح یک گام به سمت عدالت و با هوشیاری شما این طرح ادامه خواهد داشت و روزی می‌رسد که همه یارانه‌ها و درآمد داخلی نفت مستقیما در جیب آحاد ملت قرار گیرد.

 رئیس‌جمهور در ادامه بر تلاش دولت برای رفع بیکاری و اشتغال تاکید کرد و گفت: دولت در سال آینده علاوه بر بودجه‌های معمول، 30 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای جوانان اختصاص داده است. من مراقب هستم که این بودجه‌ها تنها در مرکز کشور و در اختیار معدودی قرار نگیرد. سهم بوشهر باید مستقیما به بوشهر داده شود و ما تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال، سهم استان‌ها را به آنها ابلاغ کنیم.

 در حاشیه سخنرانی رئیس جمهور، جمعیت حاضر علاوه بر شعارهایی که در حمایت از ولایت فقیه و رئیس‌جمهور سر می‌دادند، در چند نوبت با شعارهایی علیه سران فتنه، خواستار محاکمه و اعدام آنها شدند.

کد خبر 128477
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز