همشهری آنلاین: رئیس جمهور همزمان با ارایه لایحه بودجه سال 90 اعلام کرد که همه‌ زمینه‌ها و امکانات برای جهش‌های بلند فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراهم شده است.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد که امروز (یک شنبه اول اسفند) برای ارایه بودجه سال 90 و تشریح ویژگی‌های آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع)، گفت: بودجه سال 90 را در شرایطی ارایه می‌کنیم که کشور و انقلاب در شرایط بسیار مناسب و آماده‌ای قرار دارد و همه‌ی زمینه‌ها و امکانات برای جهش‌های بلند فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراهم شده، بسیاری از زیرساخت‌ها آماده است و مقررات و قوانین لازم فراهم شده است.

 وی ادامه داد: برنامه‌ پنجم با همکاری خوب دولت و مجلس در اختیار است و فضای عمومی کشور فضای امید، نشاط، ‌ایمان و پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. همبستگی و همدلی بی‌نظیری در کشور حاکم است و تصمیم‌گیران و مدیران و ملت با هوشمندی و بلندنظری و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اساسی به سمت قله‌های پیشرفت درحال حرکت هستند.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد ‌که بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس می‌شود، براساس قانون برنامه که اخیرا در اختیار دولت قرار گرفته‌ و سیاست‌های ابلاغی برنامه و در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز تنظیم شده است و در واقع اولین بودجه از دومین برنامه معطوف به چشم‌انداز است.

 وی در ادامه به تشریح برخی از ویژگی‌های بودجه سال 90 پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه، تأکید و توجه بر عدالت است. عدالت به عنوان ستون فقرات جامعه اسلامی و از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و تلاش شده که در توجه به مناطق گوناگون کشور از دورترین نقاط تا مرکز شهر توزیع و تخصیص منابع با نگاه عدالت‌محور باشد.

 احمدی نژاد ادامه داد: بین بخش‌های گوناگون اقتصادی و اقشار مختلف با نگاه عدالت‌محور، بودجه تنظیم شده است وعدالت اقتصادی و فرهنگی لحاظ شده است.

 احمدی‌نژاد یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه را تأکید و توجه جدی به کاهش فاصله طبقاتی عنوان کرد و گفت: با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گام‌های بلندی در این ارتباط برداشته شده، اما در توزیع سایر منابع، تسهیلات، حمایت‌ها و یارانه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون به گونه‌ای عمل شده که فاصله بین مناطق و اقشار گوناگون و طبقات درآمدی کاهش پیدا کند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 90 توجه و تأکید بر رشد فضایل اخلاقی و ترویج آرمان‌های الهی انقلاب است. نگاه فرهنگی حاکم بر بودجه موجب شده که کاری که از سال گذشته آغاز شده در سال آینده پرشتاب‌تر و گسترده‌تر ادامه پیدا کند. تمام بودجه‌هایی که در کارگروه فرهنگی در استان‌ها تصویب شده، همه در بودجه سال 90 منعکس شده است و امیدوارم با همتی که صورت می‌گیرد، موج عظیم فرهنگی و تقویت ارزش‌ها، آرمان‌ها و فضایل اخلاقی را در ادامه سال 90 شاهد باشیم.

 وی افزود: از دیگر ویژگی‌های بودجه، پشتیبانی و تأکید بر توانمندسازی بخش مردمی و تعاونی در اقتصاد، فرهنگ و در عرصه سیاسی است. از جهت‌گیری‌های اصلی سند چشم‌انداز و سیاست‌های قانون برنامه و متن قانون برنامه، تقویت بخش مردمی در تمام زمینه‌ها است و واگذاری‌ها به صورت گسترده دیده شده است و از طرف دیگر توانمندسازی مردم برای پذیرش مسوولیت‌ها.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که از ویژگی‌های دیگر بودجه، تأکید بر تقویت و تعمیق همبستگی ملی است، گفت: گرچه امروز همبستگی که در کشور وجود دارد، کم‌نظیر است و درواقع همبستگی کم‌نظیری در ایران حاکم است، ولی آن نیازمند تقویت روزانه و سالانه است.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر بودجه توجه و تأکید بر اعتلای هویت ایرانی و اسلامی و برنامه‌ریزی اسلامی و ایرانی است و امروز در تمام استان‌ها کارگروه‌های تخصصی برای برنامه‌ریزی ایرانی و اسلامی برپا شده و شیوه این برنامه‌ریزی در دستور کار است. البته ما در ابتدای راه و تغییر ریل حر.کت در عرصه‌های گوناگون هستیم و امیدوارم با حمایت نمایندگان و پیگیری عالمانه دولت در پایان برنامه پنجم به الگوی تمام‌عیار ایرانی و اسلامی برای برنامه‌ریزی و اداره کشور دست پیدا کنیم.

 وی از دیگر ویژگی‌های بودجه را توجه به نهاد خانواده و تقویت آن و ارتقاء جایگاه متعالی زن در جامعه و فعالیت‌های انقلابی و آرمانی عنوان کرد و گفت: توجه به مصلاها، مساجد و مدارس علمیه و کانون‌های فرهنگی که تولید‌کننده اندیشه‌های اسلامی، آرمانی و انقلابی هستند در بودجه دیده شده است.

 وی افزود: در بخش تولید نیز تقویت تولید داخل و ترویج فرهنگ مصرف داخلی مورد توجه جدی قرار گرفته و از امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون حمایت می‌شود. سیر فزاینده و گرایش به سرمایه‌گذاری مولد در سال آینده با سرعت بیشتری افزایش پیدا می‌کند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: به صادرات کالا و خدمات توجه جدی شده است. دوستان اطلاع دارند که سال جاری میزان صادرات غیرنفتی ما به فضل الهی از مرز 30 هزار میلیارد تومان عبور کرد، درحالی‌که در پایان سال 83 و اوایل سال 84 این عدد هفت‌میلیارد و300 میلیون دلار بود و طی پنج سال اخیر میزان صادرات غیرنفتی که از شاخص‌های رشد تولید داخل و رشد پایدار اقتصاد کشور است بیش از چهاربرابر شده است و این یک انقلاب در تولید داخل است.

 رئیس‌جمهور گفت: در بخش علمی نیز سرمایه‌گذاری‌ها گسترش پیدا کرده است و هدف این است که سال آینده سهم جمهوری اسلامی از تولید علم افزایش چشم‌گیری پیدا کند و ما در بخش‌های مختلف به جای 1404 همین اکنون در رتبه‌های اول منطقه هستیم و جهت‌گیری بودجه این است که قبل از پایان برنامه پنجم در بخش علمی و فناوری ما رتبه اول را در منطقه کسب کنیم و از پژوهش‌های کاربردی و بنیادی حمایت‌های خوبی در لایحه صورت گرفته است.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: در بخش اجتماعی نیز تلاش شده که نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند و در این راستا تقویت بودجه ورزش، تفریحات سالم، ایرانگردی و فعالیت‌های مفرح، نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: در بخش سلامت نیز یک جهش در بودجه سلامت دیده شده و امیدواریم که در سال 90 سهم مردم از هزینه‌های سلامت به شدت کاهش پیدا کند و ما در سال 90 بتوانیم طرح پزشک خانواده را در شهرهای کشورعملیاتی کنیم و این یک تحول در نظام سلامت کشور خواهد بود.

 رئیس‌جمهور افزود: باید توجه کنیم که بیش از 70 درصد پزشکان کشور را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند و علی‌القاعده باید بار اصلی بخش سلامت بر دوش آ‌ن‌ها باشد، اما سازوکار نامناسب باعث شده که درآمد پزشکان عمومی در پایین‌ترین سطح و خدمات آن‌ها نیز در پایین‌ترین سطح قرار بگیرد.

 رئیس‌جمهور در ادامه‌ی سخنانش همزمان با تقدیم لایحه‌ بودجه‌ سال 90 به مجلس گفت: در بخش بیمه کارگران برای 2 میلیون نفر در بودجه‌ی سال آینده پیش‌بینی شده است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که در بودجه‌ سال آینده ادامه‌ی تمرکززدایی از مرکز و تهران و کاهش بار دولت و کاهش تصدی‌گری به روشنی دیده شده است، اظهارداشت: نظام تامین اجتماعی به طور کمی و کیفی گسترش خواهد یافت.

 وی از ویژگی‌های دیگر بودجه‌ی سال آینده را توجه به بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: چند دستور اساسی در لایحه‌ی بودجه دیده شده که با کمک شما جلو خواهد رفت و بعضی از مشکلات اساسی مردم به‌خصوص جوانان حل خواهد شد.

 احمدی‌نژاد یکی از مهم‌ترین کارهای پیش‌بینی شده در بودجه‌ سال آینده را توجه ویژه به بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در بحث کشاورزی، دو مشکل اساسی داریم؛ یکی شبکه آبیاری و یکپارچه‌سازی اراضی، و دوم سیستم آبیاری.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: برای این دو بخش رقمی حدود 6 هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده که با این رقم طی 5 سال اهداف برنامه محقق خواهد شد. یعنی زمین‌های آبی کشور سازماندهی خواهد شد و شیوه‌ی آبیاری اصلاح می‌شود. یعنی اگر طی 5 سال درست عمل شود و قانون برنامه اجرا شود، سال به سال از مصرف آب در بخش کشاورزی کم می‌شود و خشکسالی کاهش خواهد یافت.

 وی با اشاره به این‌که مساله اشتغال در بودجه‌ سال آینده پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از 40 تا 45 سال قبل، بلکه بیشتر می‌توان گفت از 49 سال قبل بیکاری همیشه به عنوان یک معضل در برابر جوانان و مردم ما قرار داشته است و همواره پیدا کردن شغل مناسب و دلخواه با تامین مالی مناسب یکی از مشکلات بوده است. به‌خصوص در سال‌های اخیر که ورودی به بازار کار به طور جهشی افزایش پیدا کرده است.

 احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که بر اساس برآوردها حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر در حال حاضر متقاضی شغل وجود دارد، گفت: با پیش‌بینی‌هایی که انجام شده تا پایان سال 92 هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر اضافه می‌شود و بعد از سال 92 به 800 هزار نفر کاهش پیدا می‌کند. پس در این سه سال باید کار سنگینی شود تا هم عقب‌ماندگی‌ها و کسانی که در صف هستند مشغول به کار شوند و هم کسانی که وارد بازار کار می‌شوند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: امسال تا پایان ماه قبل یک میلیون و 600 هزار اشتغال ایجاد شد و پیش‌بینی شده که تا پایان سال به یک میلیون و 800 هزار برسد و اگر بخواهیم تا سال 92 به نرخ 2 تا 3 درصد که نرخ طبیعی در بازار کار است، برسیم، سالانه حدود 2/2 تا 4/2 میلیون شغل باید در کشور ایجاد شود.

 وی با اشاره به این‌که منابعی در بودجه به عنوان کمک، یارانه و پشتیبانی پیش‌بینی شده است که البته تکیه اصلی ما برای مابه‌التفاوت شغل مورد نیاز به صندوق توسعه‌ ملی است، تصریح کرد: در صندوق توسعه‌ ملی کار بسیار خوبی به صورت مشترک انجام شد که ماندگار است، اما محدودیت ایجاد شده در صندوق، بخش‌های وسیعی از اقتصاد را از پشتیبانی صندوق محروم می‌کند؛ از جمله بخش کشاورزی که اگر بیش از بخش صنعت نیازمند نباشد، حتما کمتر از آن نیست. پس امیدواریم نمایندگان اصلاح کنند و بخش کشاورزی هم بتواند استفاده کند.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که موضوع دیگر پیش‌بینی شده در لایحه‌ سال آینده حفظ سرعت تولید مسکن در کشور است، اظهار کرد: مسکن مهر با پشتیبانی خوب مجلس، بازار مسکن را بعد از 50 سال کنترل کرد و پله‌های افزایشی قیمت مسکن کنترل شد و قیمت‌ها کاهش پیدا کرد.

 رئیس‌جمهور افزود: در بخش بانکی و تسهیلات مسکن، برنامه‌ریزی‌ها برای شهرهای بزرگ با 9 درصد سود، مراکز استان‌ها 7 درصد و بقیه شهرها و روستاها 4 درصد یعنی به صورت قرض‌الحسنه است که این یک اتفاق بزرگ است و کار مشترک مجلس و دولت می‌باشد و انشاءالله در نیمه‌های برنامه‌ پنجم دغدغه‌ مسکن به عنوان یک آرزوی دست‌نیافتنی از فهرست دغدغه‌های مردم حذف شود.

 وی موضوع دیگر مطرح در لایحه‌ بودجه سال 90 را مربوط به مباحث عمرانی روستایی دانست و گفت: با بنیاد مسکن قرار گذاشتیم 3 هزار میلیارد تومان برای بهسازی روستاها اختصاص دهیم برای 2 تا 3 سال و اگر توانستیم 3 سال دهیم، سالی هزار تا باشد که برای امسال پیش‌بینی شده است.

 احمدی‌نژاد افزود: طی سه سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار که مشمول بهسازی هستند توسط بنیاد مسکن بهسازی خواهند شد.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: برای عمران روستایی، شهری و حمل و نقل عمومی، همان‌طور که سال‌های قبل بودجه‌ی خوبی تخصیص داده شد، امسال هم پیش‌بینی شده است.

 وی گفت: در بودجه توجه شده است که اولویت را به پروژه‌هایی که سال 90 تمام می‌شود بدهیم و هر مقدار اعتبار لازم داشتند، بودجه‌هایی که می‌توانستند سال 90 تمام شوند اختصاص دادیم.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که سهم اعتبارات عمرانی جهش پیدا کرده است، تصریح کرد: رقم اعتبارات عمرانی برای پاسخگویی به تمام طرح‌های نیمه‌کاره، مصوب، سفرهای استانی، غیراستانی افزایش پیدا کرده و بودجه‌ی عمرانی 47 هزار و 500 میلیارد تومان است.

 رئیس‌جمهور اضافه کرد: شما هرچقدر اضافه بگذارید ما کار می‌کنیم. یعنی بودجه‌های مصرفی از خود مجلس، دولت، نهادها را کم کنیم و در بخش عمرانی بگذاریم. پس هرچقدر منابع درست تعریف شوند و در بودجه‌ی عمرانی قرار گیرند، ما در خدمت هستیم.

 وی ادامه داد: از جهت‌گیری‌های دیگر بودجه‌ سال آینده، ادامه‌ی روند کنترل تورم است و خوشبختانه طی سه سال اخیر کنترل تورم با مدیریت خوبی اعمال خواهد شد ادامه پیدا می‌کند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که امروز سوداگری در بخش مسکن، طلا، سکه، خودرو و مایحتاج عمومی به طور مناسبی کنترل شده است، تصریح کرد: منابع به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کرده است و رشد بسیار خوب شاخص بورس نشانه‌ی توجه عمومی به سرمایه‌گذاری است که امری مبارک است و انشاءالله سال آینده تقویت و اصلاح پول ملی و اصلاح سیستم بانکی و مالیات ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به بخش سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: در بحث سیاست خارجی، در سال آینده سیاست خارجی فعال و اثر گذار ادامه پیدا خواهد کرد، گسترش نقش جمهوری اسلامی ایران و اثر گذاری ایران بر مناسبات جهانی جدی‌تر پیگیری می‌شود و آرمان عدالت و توحید در عرصه‌ بین‌الملل پیگیری خواهد شد.

 احمدی نژاد در ادامه با بیان این که در بخش ساختاری بودجه اصلاحات خوبی به عمل آمده است، افزود: تراز منفی عملیاتی بودجه حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است و این یعنی هزینه کردن از درآمدهای نفتی در بخش جاری و مصرفی 50 درصد کاهش پیدا کرده است که این مساله از بهبودهای بسیار خوب در ساختار بودجه است.

 وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: لایحه‌ای که خدمت شما تقدیم کردیم، بر پایه‌ی قانون و برنامه‌ است و جهت‌گیری آن به سمت چشم‌انداز است. قانون ، بسیار روان، شفاف و منسجم و ساده است. استفاده از عبارات پیچیده و نامفهوم، مثل سال‌های گذشته از متن بودجه حذف شده است و کمترین بندها که قبلا به عنوان تبصره بود، درلایحه آمده است و حداقل‌هایی که لازم بود، در این لایحه عنوان شده است.

 احمدی‌نژاد با بیان این که عبارت‌های تکراری را از لایحه‌ بودجه کنار گذاشته‌ایم، یاد آور شد: طی 4 یا 5 سال اخیر قوانین مهم و مادر با همراهی خوب مجلس و دولت تصویب شد که قانون سیاست‌های اصل 44، قانون مدیریت سوخت و حمل و نقل عمومی ، قانون جامع مسکن، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و تکمیل قانون تنظیم در متن قانون برنامه از جمله‌ی این قوانین است. یعنی ما قوانین مادر و پایه را در اختیار داریم و لازم نیست در لایحه‌ی بودجه هر سال قانونگذاری کنیم و احکام جدیدی را به مجموعه قوانین کشور اضافه کنیم.بنابراین قانون بودجه خیلی خلاصه، شفاف و روان به شما تقدیم می‌شود.

 وی با اشاره به این که دولت با پشتیبانی مجلس به دنبال ساختن است، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امر پیشرفت مبتنی بر عدالت و ساختن کشور بدون توجه به حاشیه‌ها و برخی شعارهای بی‌پشتوانه ادامه پیدا خواهد کرد. می‌خواهم از شما خواهش کنم که با همین نگاه به لایحه‌ی بودجه نگاه کنید، ما نیاز نداریم که لایحه‌ی جدیدی در مجلس نوشته شود، و ما این کار را کرده‌ایم . به نمایندگی از کل کشور لایحه‌ی بودجه تهیه شده است و سعی شده است که همه‌ی جهت‌گیریهای برنامه و نیازهای کشور در لایحه پیش بینی شود.

 رئیس جمهور با بیان این که فکر می‌کنم کار رسیدگی به لایحه‌ی بودجه آسان شده است، تصریح کرد: این کار در واقع تطبیق لایحه با برنامه‌ و سیاست‌هاست و این هم انشاء الله وقت شما را زیاد نخواهد گرفت و زحمت برای شما ایجاد نخواهد کرد. من از عزیزان خواهش می‌کنم که به گونه‌ای عمل کنید که انسجام بودجه حفظ شود. انعطاف هم در بودجه است که اگر مثلا راه آهن منطقه‌ای ظرفیت جذب منابع بیشتری داشت بتوانیم به آن اختصاص دهیم و کار متوقف نشود. اگر شاکله، انسجام و جهت گیری‌های بودجه حفظ شود، همه‌ی تعهدات خود را انجام خواهیم داد.

پس از این سخنان احمدی‌نژاد خواست صحبت‌های خود را تمام کند که برخی نمایندگان خطاب به وی گفتند که چرا رقم بودجه را اعلام نمی‌کنید، که احمدی‌نژاد به شوخی به آنها گفت: رقم بودجه را می‌خواهید چه کار؟ بودجه رقم ندارد .

 وی در ادامه اظهارداشت: بودجه‌ی عمومی دولت 176 هزار و 993 میلیارد تومان است. از این مقدار 15 هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی و درآمدهزینه است. 25 هزار و 400 میلیارد تومان نیز تملک دارایی‌های مالی است. یعنی در عمل آنچه به طور واقعی دولت مدیریت می‌کند دو عدد است ؛ بخش هزینه‌ای 89 هزار میلیارد تومان و بخش عمرانی بیش از 47 هزار و 500 میلیارد تومان است.

 وی افزود: شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت هم 362 هزار میلیارد تومان است که البته توجه دارید هدفمند کردن یارانه‌ها هم در آن پیش بینی شده است.

 احمدی‌نژاد با بیان این که بنایمان این است که سال 90 هدفمند کردن را با همین قوت ادامه دهیم تاکید کرد: پیش بینی کردیم که اگر شرایط مساعد شد گام بعدی را نیز برداریم.

 در این لحظه یکی از نمایندگان به شوخی از احمدی‌نژاد پرسید که آیا لایحه‌ بودجه در جیب جا می‌شود که احمدی‌نژاد جواب داد: قسمت اصلی بودجه در جیب هم جا می‌شود.

 وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انشاء الله با تصویب یک بودجه بسیار عالی مترقی و سازنده عید نوروز را همراه با خانواده‌های خود خواهید گذراند؛ چرا که اگر عید نوروز بدون بودجه به خانه بروید راهتان نمی‌دهند.

 فعالیت‌های بسیار زیادی در کشور برای جوانان انجام شده است

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه‌ی حضور در مجلس شورای اسلامی جهت تقدیم لایحه‌ی بودجه‌ی 90 در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت میان سران قوا و این‌که علیه یکدیگر نباید صحبت کنند، اقدام عملی رئیس‌جمهور چه بوده است؟ گفت: رهبری گفته‌اند کاری نکنید و چون گفتند کاری نکنید، ما هم کاری انجام نداده‌ایم.

 رئیس جمهور افزود: مقام معظم رهبری گفته‌اند کاری نکنید، حالا شما می‌پرسید که چه کرده‌اید؟ اقدام عملی ریاست جمهوری این بوده است که کاری انجام ندهد. البته انشاءالله در آینده‌ نزدیک نشست خبری می‌گذاریم و موضوعات را توضیح می‌دهیم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص وتوی شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی گفت: در این‌باره نشست خبری می‌گذاریم؛ زیرا اگر امروز بخواهم توضیح دهم باید به همه‌ سوالات پاسخ دهم.

 احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری درخصوص فعالیت‌های انجام شده برای جوانان در کشور، اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار زیادی در کشور برای جوانان انجام شده است.

 رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که برخی خبرنگاران هدیه‌ روز خبرنگار را دریافت نکرده‌اند، گفت: هدیه خبرنگاران پرداخت شده و اگر موردی باقی مانده به وزیر ارشاد خواهم گفت که پی‌گیری کند.

کد خبر 128776
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز