همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشورمان در رسیدن به قله‌های عزت و افتخار در ابتدای راه قرار دارد، تصریح کرد: باید ایران به مرجعیت علمی و فناوری جهان تبدیل شود و اقداماتی که در کشور انجام شده است این امید را زنده می کند که این امر شدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از دو طرح ملی ابررایانه با قدردانی از دست اندرکاران و طراحان این دو پروژه ملی اظهار داشت: این دستاوردها ایمان، تعهد و توانمندی دانشمندان کشورمان را تایید می کند و از طرفی این نوید را به ملت ایران و همه بشریت می دهد که اگر تصمیم بگیرند هیچ قله ای دور از دسترس نخواهد بود .

وی با بیان اینکه خودباوری ملت ایران در اوج قرار دارد گفت: امروز اقشار مختلف ملت ایران بخصوص جوانان و متخصصین با اعتماد به نفس بی نظیر و آگاهی و انتخاب درست در مسیر پیشرفت هدفمند و رساندن ایران به جامعه متعالی و عزتمند در تلاش شبانه روزی هستند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد اگر روزی اعلام می شد که ملت ایران قصد ساخت IC دارد شاید هیچ کس آن را باور نمی کرد اما امروز با همت جوانان و متخصصان کشورمان ابر رایانه هایی با توانایی بسیار بالا و با تجهیزات پیشرفته در داخل کشور ساخته می شود.

احمدی‌نژاد گفت: از دست اندرکاران این پروژه به خصوص دو دانشگاه افتخار آفرین صنعتی امیرکبیر و اصفهان انتظار است که پیشتازی خود را در صحنه های مختلف برای رسیدن به قله های عزت و افتخار همچنان حفظ کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشورمان در رسیدن به قله های عزت و افتخار در ابتدای راه قرار دارد، تصریح کرد: باید ایران به مرجعیت علمی و فناوری جهان تبدیل شود و اقداماتی که در کشور انجام شده است این امید را زنده می کند که این امر شدنی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در هوا فضا، بیوتکنولوژی وبخش های مختلف علمی و فناوری نیازمند جهش هستیم اظهار داشت: برای دستیابی به قله های علمی جهان باید راه رسیدن به آن را خودمان ترسیم و تعریف کنیم، چرا که اگر بخواهیم در مسیری که دیگران طراحی کردند حرکت کنیم همواره عقب خواهیم ماند و برای اینکه فاصله ها به صورت مبنایی برداشته شود باید قله ها را خودمان تعریف کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روش های ایرانی در دسترسی به فناوری و قله های بلند علمی و استفاده از عناصر طبیعی، ویژه و منحصر به فرد است، گفت: روش های ایرانی همیشه بهینه و با بهره وری حداکثری و همراه با طبیعت و فطرت و تمایلات حقیقی انسان و پاسخگوی واقعی به نیازهای انسان بوده است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: باید بیش از گذشته خودباوری را در خودمان تقویت کنیم و به جایی برسیم که پیشتاز ملت ها در دعوت به علم و استفاده از اندیشه و فکر و زندگی متعالی همراه با معنویت و پاکی باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: باید به جایی برسیم که همه نیازهای کشورمان از طریق اندیشه ایرانی و با تلاش و پیگیری ایرانی تامین شود و دنیای جدیدی بسازیم که سرشار از پاکی، عدالت و صلح باشد و این همه از طریق فعالیت های علمی و بهره مندی از پیشرفته ترین فناوری ها امکان پذیر خواهد بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر چه سرعت حرکت علمی کشورمان روز افزون است اما این ظرفیت وجود دارد که چندین برابر افزایش پیدا کند گفت: آینده ایران ، آینده بسیار درخشان و زندگی در آن زیباتر و دوست داشتنی تر خواهد بود که باید با همت خود آنرا بسازیم.

رئیس‌جمهور گفت: بهترین کار در جمهوری اسلامی، کار علمی سازنده، هدفمند و در خدمت تعالی، سعادت، رفاه و بالا کشیدن انسان به بام هستی است ضمن اینکه کار علمی بالاترین کار دینی محسوب می شود.

 

 

کد خبر 129009
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز