همشهری آنلاین: رئیس جمهور تصریح کرد: نقشه‌های رهبران دنیای استکبار نقش بر آب شده است و ادعای آن‌ها را کسی نمی‌پذیرد.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم خرم‌آباد با ستایش از مردم استان لرستان گفت: ایمان مردم این دیار مثل چشمه‌ساران زلال و پاک و اراده آن‌ها مانند کوه‌ها استوار و خلل‌ناپذیر است. لرستان دیار مهربانی و صلابت، پشتکار و غیرت است. نقش مردم لرستان در دفاع از مرزهای استقلال و فرهنگ ایران عزیز در دفاع مقدس بی‌نظیر است. اگر حضور به‌موقع و شجاعانه و هوشمندانه‌ مردم این دیار نبود، معلوم نبود که سرنوشت جنگ تحمیلی به کجا می‌رسید.

 رئیس‌جمهور گفت: تاریخ گواه است که مردم و جوانان غیور لرستان برای انجام ماموریت‌های الهی حتی یک لحظه به خود تردید راه نداده‌اند. مردم این دیار با اعتماد به نفس و قدرت، ماموریت‌های انقلابی را به انجام رسانده‌اند.

 وی گفت: نجابت و سختکوشی مردم این دیار مثال‌زدنی است. نقش علمای بزرگ لرستان در ترویج معارف اهل بیت، تاریخی و ماندگار است. مردم این دیار طرفدار حق و عدالت و پا به رکاب و حاضر در صحنه هستند و در طول تاریخ از لرستان جز خیر و نیکی و خدمت، مردم ایران ندیده‌اند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مکتب پیامبر پرداخت و گفت: از وظایف حکومت اسلامی، گسترش توحید و عدالت، دفاع از مظلوم، خدمتگزاری، پاکی، مردمی بودن، دفاع از منافع ملی، دفاع از شرف و عزت ملت، صیانت از حرمت و کرامت مردم و پاسداری از بیت‌المال و اقامه‌ نماز است و ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران و پیشاپیش آن مردم لرستان مظهر کار برای خدا و عشق و رحمت برای بشریت هستند و تحت لوای توحید، قلب‌هایی آکنده از محبت و مهر برای جامعه‌ بشری دارند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خیرخواهی و علاقه به دیگران و فداکاری در اندیشه و فرهنگ مردم لرستان جاری است و به لطف خدا تا آخر جاری خواهد بود.

 وی با اشاره به مشکلات بشریت در سطح جهان گفت: مشکلات جهان ناشی از رهبرانی است که در دنیا حاکم هستند و قلب‌ها و اندیشه‌هایشان الهی نیست و وقتی دلی از رحمت خالی شد جای آن را شقاوت، بددلی و زشت‌خویی می‌گیرد. اینان از آن‌جا که قلب رحمانی ندارند همه‌ طراحی‌ها و سیاست‌هایشان علیه بشریت و ملت‌هاست. برای حفظ منافع خود لشگر می‌کشند و عراق و افغانستان را اشغال می‌کنند و انسان‌های دیکتاتور را بر مردم حاکم می‌کنند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به صدام حسین گفت: صدام عامل این‌ها بود و مامور کسانی بود که امروز پرچم دفاع از ملت‌ها را بلند کرده‌اند. خودشان صدام را تجهیز و تشویق کردند که به سایر ملت‌ها حمله کند. به ایران و کویت حمله کرد و منطقه را ناامن کرد. بعد هم به دست آن‌ها بهانه داد که به منطقه بیایند و عراق و افغانستان را اشغال کنند و تاکنون یک میلیون کشته حاصل حضور اینان در منطقه است.

 رئیس‌جمهور خطاب به رهبران دنیای استکبار گفت: هرجا که دیکتاتور و حاکم جبار و ضدمردمی است، مورد حمایت آمریکا و متحدین آن است و هرچه بیشتر دیکتاتور باشد بیشتر مورد حمایت است و در مقابل، هر دولتی که مردمی باشد به هر نسبتی که مردمی‌تر باشد بیشتر مورد بغض این دولت‌هاست. امروز سردمداران آمریکا مدعی دفاع از حقوق ملت‌ها و مقابله با دیکتاتور شده‌اند. در حالی که اساس دیکتاتوری مورد حمایت دولت آمریکاست. در تمام عالم و کشورهای اسلامی و خاورمیانه هرجا دیکتاتوری هست مورد حمایت آنهاست. حالا می‌گویند از مردم می‌خواهیم حمایت کنید. اگر در جایی مردم را می‌کشند باید دید چه کسی به قاتل سلاح داده است. پایگاه‌های نظامی آمریکا در مناطق اسلامی، شمال آفریقا و اروپا چه می‌کند؟ و آیا برای دفاع از مردم است یا دفاع از دیکتاتورها؟

 وی در ادامه گفت: از زبان مردم لرستان به شما می‌گویم فریبکاری شما رنگ باخته است و نقشه‌های شما نقش بر آب شده است و ادعای شما را کسی نمی‌پذیرد. مردم دنیا آمریکا و متحدانش را شریک در تمام جرم‌ها و جنایت‌ها و غارتگری‌های عالم می‌شناسند. امروز اگر ملت‌هایی علیه دیکتاتوری‌ها و شرایط سختشان قیام می‌کنند به معنای طرفداری از شما نیست.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: از زبان ملت ایران و ملت‌های منطقه به شما می‌گویم که منفورترین دولت نزد ملت‌ها آمریکا و متحدانش است. امروز قیافه مدعی حقوق بشر به خود گرفته‌اید اما اشتباه می‌کنید. شما نه تنها مدعی نیستید بلکه متهم درجه اول در جنایت‌های جاری در عالم هستید.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد: با برخی طراحی‌های تبلیغاتی زمینه‌چینی می‌کنند که در برخی کشورها دخالت نظامی کنند اما باید به آن‌ها گفت الان 10 سال پیش و زمان رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیست که با یک دغل‌بازی به نام 11 سپتامبر شرایطی را فراهم کند که به عراق و افغانستان حمله کند. اگر بار دیگر در یکی از کشورهای شمال آفریقا و یا خاورمیانه دخالت کنند ملت‌های منطقه به‌پا می‌خیزند و گور سربازان آن‌ها را خواهند کند.

 رئیس‌جمهور در ادامه‌ سخنان خود در میان مردم خرم‌آباد گفت: آن‌ها می‌خواهند در منابع نفت و گاز شمال آفریقا و خاورمیانه مسلط شوند. بازی هسته‌یی آن‌ها علیه ما نیز با همین هدف بود. برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران و ملت‌های منطقه و جلوگیری از استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی ملت‌های منطقه بوده است و من به آن‌ها به نمایندگی از ملت ایران می‌گویم که شما برای نجات خود یک راه بیشتر ندارید و آن هم احترام به حقوق و شخصیت ملت‌ها و پذیرش استقلال آن‌ها و دست برداشتن از خوی تجاوزگری و ظلم است.

 وی ادامه داد: اگر بخواهید با فریبکاری جدید همان اهداف استعماری را دنبال کنید ملت ما با مشت محکم بر دهان شما می‌کوبد و همه‌ آرزوهای استعماری شما را به گور می‌فرستد. برخی سیاستمداران و برخی دولت‌ها در چند سال گذشته نشان داده‌اند که دولت آمریکا در شرایط سخت و در زمانی که به منافع خود نیاز دارد دوستان خود را قربانی می‌کند و هرجا لازم باشد دیکتاتورها و مستبدهای وابسته به خود را که برای حفظ منافع آمریکا در برابر ملت خود کوتاهی کرده بودند را قربانی می‌کنند. کسانی که به امید و اتکای آمریکا سال‌ها علیه مردم خود فعالیت کرده‌اند، وقتی مردم علیه آن‌ها قیام کردند دولت آمریکا بدون هیچ ملاحظه‌ای آن‌ها را قربانی کرد.

 احمدی‌نژاد گفت: آمریکا و متحدانش امروز مدعی حقوق بشر شده‌اند؛ در حالی که هرجا هر اقدامی علیه حقوق بشر می‌شود پای آمریکا و رژیم صهیونیستی در کار است. این‌ها باید محاکمه شوند نه این‌که مدعی ملت‌های آزاده باشند. رژیم صهیونیستی خود بالاترین جرم علیه حقوق بشر و کرامت انسانی است.

 رئیس‌جمهور افزود: من به شما نصیحت می‌کنم دست از دغل‌کاری بردارید. بدانید دنیا بیدار شده است و موج عظیم بیداری در همه جهان اتفاق افتاده است.

 وی افزود: البته دولت آمریکا خفقان شدیدی در کشور خود ایجاد کرده است. در برخی ایالت‌های این کشور هر روز تظاهرات و تحصن و اعتراض علیه فساد و غارتگری و ظلم وجود دارد و بخش وسیعی از مردم آمریکا در فقر مطلق هستند. در نیویورک چند میلیون کارتن‌خواب وجود دارد و در سراسر آمریکا 4 الی 5 میلیون انسان هستند که در شبانه‌روز حتی یک ریال برای زندگی ندارند و از طریق برخی موسسات خیریه زندگی می‌کنند. در آن‌جا هم بیداری انسانی حرکت کرده و در آینده‌ای نزدیک این بیداری جهانی ریشه‌ ظلم و استکبار و خودخواهی و فساد را از جهان ریشه‌کن می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: آن‌ها خود سلاح هسته‌ای تولید می‌کنند و پایگاه‌های مختلف دارند و در چهار کشور اروپایی پایگاه ساخته‌اند و بمب‌های اتمی را آن‌جا ذخیره کرده‌اند. امروز امنیت و سلامت مردم اروپا در خطر است و کسانی که بمب ساخته‌اند و از آن استفاده کرده‌اند و برخلاف قانون و رضایت ملت‌ها در برخی کشورها بمب ذخیره کرده‌اند حق ندارند علیه ملت ما و فناوری هسته‌ای ما موضع‌گیری کنند.

 احمدی‌نژاد گفت: مردم ما زنده‌اند و ملت ایران به‌پا خاسته است و در برابر زیاده‌خواهی‌های شما می‌ایستد و مطمئن باشید این مردم آرزوی یک میلیمتر عقب‌نشینی را به دل شما می‌گذارد.

 رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ساختن ایران گفت: ما باید ایران و به‌خصوص لرستان را بسازیم. تاکنون آن‌طور که من دلم می‌خواست در این استان جهشی چشمگیر نداشته‌ایم اما مصمم هستیم با کمک شما و در کنار شما و با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی، عقب‌ماندگی‌ها را به سرعت جبران کنیم. در سفر دوم بودجه‌ ارزی خوبی به این استان اختصاص دادیم اما متاسفانه از آن استفاده نشد و امیدوارم در این جلسه دولت، موانع پیش رو را برای استفاده از این بودجه برداریم تا بیکاری در این استان ریشه‌کن شود.

 احمدی‌نژاد، معاون اول خود را به عنوان معین دولت معرفی و اعلام کرد که وی را به عنوان معین دولت در استان لرستان معرفی می‌کنم تا از طریق او مستقیما گزارش فعالیت‌ها در این استان را دریافت کنم.

 وی در پایان سخنان خود بر پیشرفت استان در سایه توکل به خدا، کار و تلاش، وحدت و همدلی تاکید کرد و از مردم به خاطر استقبال امروزشان از او و هم‌چنین رایی که به رییس‌جمهور در آخرین انتخابات ریاست جمهوری داده‌اند تشکر نمود.

کد خبر 129637
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز