همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری از افتخارآفرینان و مدال آوران نخستین دوره بازی‌های آسیایی 2010 گوانجو تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه، پنجم اسفند در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد، 'مسعود زریبافان' معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک و علی سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی نیز حضور داشتند.

مدال آوران بازی‌های پارآسیایی پس از دریافت لوح تقدیر و جوایز خود از دست رییس جمهوری، با وی عکس یادگاری گرفتند.
نخستین دوره بازی‌های پارآسیایی از 21 تا 28 آذر ماه امسال به میزبانی چین با حضور دو هزار و 335 ورزشکار از 41 کشور قاره کهن آسیا در 20 رشته ورزشی برگزار شد.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان کاروان محرم و با شعار ' توکل، توسل، تلاش و افتخار '' متشکل از 156 نفر ورزشکار شامل 34 ورزشکار زن و 122 ورزشکار مرد در این دوره از بازی‌ها حضور یافت.

این کاروان که از نظر تعداد ورزشکار شرکت کننده بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره و تایلند در رتبه پنجم قرار داشت،با انسجام تیمی و انجام رقابت‌های جذاب و جوانمردانه توانست با کسب 80 نشان شامل 27 مدال طلا، 24 مدال نقره و 29 مدال برنز در رقابت تنگاتنگ و نزدیک با کشور کره جنوبی به مقام با ارزش چهارمی آسیا دست یابد.

بیشترین مدال‌های کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در رشته دو و میدانی با 34 مدال و کمترین مدال در رشته دوچرخه سواری با یک مدال با حاصل تلاش قهرمانان دلاور کشورمان به دست آمد.

ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران توانستند 8/7 درصد از مجموع مدال های نخستین دوره بازی‌های از مسابقات را به خود اختصاص دهند.

کاروان محرم در رشته والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره مقام اول، در رشته وزنه برداری فوتبال پنج نفره و دو میدانی مقام دوم و در رشته های جودو، تیر و کمان و تیراندازی مقام سوم را به دست آورد.

کد خبر 129083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز