همشهری آنلاین: مرکز درمانی بسیار پیشرفته ماکس گروندیک شهر'بول' واقع در جنوب غربی آلمان یکی از مقاصد احتمالی دیکتاتور مصر برای فرار از این کشور به بهانه معالجه است.

حسنی مبارک

به گزارش ایرنا، بخش آنلاین نشریه اشپیگل به نقل از منابع نزدیک به این مرکز اعلام کرد: این درمانگاه مهمترین گزینه از بین دیگر گزینه‌ها برای مبارک در صورت خروج از کشور خواهد بود.

این مرکز درمانی بسیار پیشرفته از گرانترین مراکز درمانی آلمان محسوب می‌شود که وسعت اتاق‌های آن از 20 تا 200 مترمربع است.

پیش از این درمانگاه شهر هایدلبرگ به عنوان یکی از درمانگاه‌های میزبان حسنی مبارک از سوی رسانه ها توصیف شده بود.

مرکز درمانی ماکس گروندیک درزمینه مبارزه با سرطان معروف است و حسنی مبارک در گذشته برای آزمایش سرطان روده به آلمان سفر کرده بود.

بنابراین گزارش با برخی دیگر از بیمارستان نیز رایزنی هایی برای بستری شدن مبارک صورت گرفته است.

درهمین حال رییس مرکز درمانی ماکس گروندیک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

پیش از این نیز برخی خبرها حکایت از آن داشت که برای آنچه که خروج آبرومندانه مبارک از مصر توصیف شده است، به وی پیشنهاده که به بهانه معالجه، مصر را ترک کند.

سخنگوی دولت آلمان نیز روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با رد این خبرها گفت: به صورت رسمی و غیررسمی چنین درخواستی در رابطه با حسنی مبارک از برلین صورت نگرفته است.

اشتفان سایبرت درهمین حال بار دیگر از اظهار نظر در این باره که آیا آلمان خواستار کناره گیری مبارک ازقدرت است، یا نه؟ خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز گفت: هرکسی که در مصر به حکومت می رسد، باید سیاست سازنده و متعادل با اسراییل داشته باشد.

آندریاس پشگه گفت: ما به صورت دقیق تحولات مصر را زیر نظر داریم، زیرا این تحولات تبعات زیادی بر روند صلح در منطقه دارد.

آلمان ازحامیان اصلی دولت حسنی مبارک است و تاکنون به صورت روشن خواستار کناره گیری مبارک از قدرت نشده است.

حمایت حزب سوسیال دمکرات آلمان از پذیرش مبارک در خاک آلمان

در همین اعلام شده حزب سوسیال دمکرات آلمان به رهبری "فرانک والتر اشتاین مایر" اعلام کرد آماده پذیرش رئیس جمهوری مصر در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوسیال دموکراتهای آلمان موضوع سفر درمانی "حسنی مبارک" به این کشور را بررسی می کنند.

رولف مونتزنیخ سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون SPD با بیان این مطلب گفت : اگر انتقال مبارک به آلمان در راستای انتقال مسالمت آمیز قدرت در مصر منجر شود، می توان از چنین اقدامی حمایت کرد.

وی که در گفتگو با روزنامه هاندلز بلات سخن می گفت، تاکید کرد: اما این اقدام به معنی این نیست که مبارک در برابر پیگردهای قضایی مصون بوده و مورد حمایت است.

برای اولین بار روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا از امکان سفر "حسنی مبارک" به آلمان به بهانه مداوا خبر داده بود.

این خبر با توجه به آنکه مبارک چند ماه قبل در این کشور تحت عمل جراحی قرار گرفته بود چندان عجیب نبود، اما پس از آن رسانه ها و سایت های آلمانی به طور گسترده اقدام به پوشش این خبر کردند.

گفتنی است روز یکشنبه رسانه های آلمان خبر دادند که احتمالا مبارک به بهانه معالجه در آلمان از مصر خارج می شود تا به این ترتیب به اصطلاح خروج آبرومندانه ای از این کشور داشته باشد.

برخی رسانه های مصری نیز از تلاش خانواده شاه معدوم ایران برای متقاعد کردن مقامات آمریکا به دادن پناهنگی به دیکتاتور مصر خبر داده بودند.

صدها هزار مصری از حدود دو هفته قبل با تظاهرات در خیابان های شهرهای مختلف مصر خواستار کناره گیری مبارک از قدرت شده‌اند.

کد خبر 127642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز