همشهری آنلاین: تظاهرات میلیونی در سرتاسر شهرهای مصر و محاصره وزارت کشور و پارلمان از سوی معترضین از آخرین تحولات مربوط به مصر به شمار می رود.

Protests are continuing on Tahrir Square

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شهرهای کنونی مصر هم اکنون شاهد تظاهرات میلیون‌ها مصری است.

میدان التحریر قاهره مملوء از قشرهای مختلف مردمی به ویژه اساتید دانشگاهی و جوانان است. معترضین در پانزدهمین روز متوالی با سر دادن شعارهایی اعلام کردند که تنها خواهان کناره گیری حسنی مبارک رئیس جمهور دیکتاتور این کشور از قدرت هستند.

معترضین هم اکنون وزارت کشور و پارلمان مصر را در قاهره محاصره کرده‌اند. حاضران در تظاهرات در واکنش به بیانیه اخیر عمر سلیمان معاون رئیس جمهور مصر مبنی بر تشکیل کمیته ای برای انتقال مسالمت آمیز قدرت اعلام کردند که تشکیل چنین کمیته هایی مردم را راضی نخواهد کرد و آنها تنها به دنبال سرنگونی رژیم دیکتاتوری مبارک هستند.

"نواره نجم" یکی از فعالان مصری در این رابطه اظهار داشت: ما هرگز به اظهارات عمر سلیمان اعتماد نداریم. حسنی مبارک هر کاری می کند جز تحقق خواسته های مردمی

در همین حال که رسانه های جهان تظاهرات میلیونی روز سه شنبه مصر را گزارش می دهند شبکه تلویزیونی العربیه در این باره سکوت کرده است و تنها گزارش داد کمیته حقوقی که به دستور حسنی مبارک برای اصلاح قانون اساسی این کشور تشکیل شده است مبتنی بر 11 عضو و به ریاست "سری صیام" است.

کد خبر 127744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز