همشهری آنلاین: تظاهرات ضددولتی در مصر در حالی ادامه یافته است که زنان نیز با حفظ حجاب کامل، مشارکت پررنگی در آن دارند.

زنان

به گزارش خبرگزاری زنان و به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، سحر الموجی نویسنده مصری در حالی که پرچم کشورش را در میدان التحریر قاهره به اهتزاز درآورده است، گفت که یک هفته است که در تظاهرات شرکت می‌کند.

با وجودی که تظاهرات به درگیری های خشونت بار میان معترضان حاضر در میدان التحریر با اوباش بدل شده است، اما الموجی گفت که حتی بیم از وقوع خشونت‌ها او را از پیوستن به شرکت کنندگان در تظاهرات علیه حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر باز نداشته است.

این نویسنده مصری با بیان این که با وجود نگرانی ام از وقوع خشونت ها، اما امکان نداشت که در خانه بمانم، با افتخار ادامه داد: ما در بزرگترین انقلاب در تاریخ مصر شرکت کرده‌ایم.

صدها هزار مصری از13 روز قبل عمدتا با تجمع در میدان التحریر، کناره گیری و خروج مبارک را از کشور خواستارند.

مروه ابراهیم دانش آموخته رشته میکروبیولوژی هم که پارچه نوشته ای را حاوی عبارت انگلیسی مردم خواستار خروج مبارک هستند، حمل می کرد، مشارکت برابر و همسان زنان و مردان در تظاهرات علیه مبارک را یک ضرورت خواند.

این زن مصری که حجاب روسری داشت، تصریح کرد که زنان مصر همچون مردان این کشور مبارک را نمی خواهند، خواستار تغییر رژیم مصر هستند و همواره لغو قانون وضعیت فوق العاده در کشور را مطالبه کرده‌اند.

اناس مادر محجبه سه فرزند نیز که در تظاهرات روز جمعه در میدان التحریر شرکت کرده بود، گفت که تمامی بخش‌های جامعه مصر اعم از مردان و زنان باید در تظاهرات شرکت کنند.

براساس این گزارش، زنان شرکت کننده در تظاهرات روز شنبه حتی مصمم تر از قبل به نظر می آمدند، به طوری که گروهی متشکل از یکصد زن محجبه بامداد دیروز (شنبه)  16 بهمن در حالی که شعار می‌دادند، به حاضران در میدان التحریر پیوستند، آنها در شعارهایشان محاکمه قاتلان جوانان مصری را خواستاربودند.

کد خبر 127571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز