لندن: یک شرکت امنیتی در حال تحقیق روی طرحی است که بر اساس آن از موش‌ها برای تامین امنیت فرودگاه‌ها استفاده خواهد شد.

محققان این شرکت اعلام کرده‌اند که موش‌ها در صورت آموزش دیدن، قدرت بسیار بیشتری نسبت به سگ‌ها برای کشف مواد‌مخدر و بمب دارند و می‌توانند به مسئولان فرودگاه در این زمینه کمک کنند. گفته می‌شود در طرح ارائه شده از سوی این شرکت در هر شیفت 4‌ساعته 8‌موش آموزش دیده در دستگاه ویژه بازرسی مسافران قرار می‌گیرند. این دستگاه بوی استشمام شده از مسافر و وسایل او را به محل قرار‌گیری موش‌ها ارسال می‌کند و این حیوانات در صورت تشخیص خطر، یک آژیر ویژه را به صدا در می‌آورند. از موش‌ها پیش از این برای کشف مین‌ هم استفاده شده است.

رکوردشکنی در دوی ماراتن

بروکسل: یک دونده بلژیکی با شرکت در 365‌رقابت دوی ماراتن در طول یکسال توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. استفان انجلس که به «آقای ماراتن» معروف است، تلاش برای رکوردشکنی خود را یکسال پیش در بلژیک شروع کرد و با رسیدن به خط پایان در یک مسابقه دوی ماراتن در شهر بارسلونای اسپانیا توانست رکوردشکنی کند. آقای انجلس به طور متوسط در طول یکسال گذشته هر روز در یک مسابقه دوی ماراتن در کشورهای مختلف جهان شرکت کرده است. این ورزشکار بلژیکی پس از عبور از خط پایان در مسابقات بارسلونا در جشن ویژه‌ای برای ثبت رکورد خود شرکت کرد. این مرد 49‌ساله می‌گوید که شرکت در مسابقات ماراتن اکنون دیگر برایش تبدیل به یک سرگرمی شده است.

گران‌ترین تختخواب جهان

لندن: گران‌ترین تختخواب جهان با قیمت پایه6.3 میلیون دلار قرار است به‌زودی در یک حراجی به فروش برسد. این تختخواب توسط آقای استوارت هیوج ساخته شده است که سابقه طولانی در ساخت وسایل گران قیمت دارد. گفته می‌شود در ساخت این تختخواب از بهترین چوب‌های جهان استفاده شده اما دلیل اصلی گرانی آن استفاده از 107‌کیلوگرم طلای 24‌عیار برای تزئین این تختخواب است. آقای هیوج چندی پیش از این گران‌ترین موبایل جهان را با استفاده از صدها الماس ساخت که به سرعت در یک حراجی به فروش رفت. گفته می‌شود این مرد انگلیسی از گران‌ترین تختخواب جهان 2‌نمونه ساخته که یکی از آنها در هنگام ساخت از سوی یک تاجر ایتالیایی پیش‌خرید شده است.

نقاشی که تبدیل به ونگوگ شد

اوتاوا: یک مرد در کانادا به‌خاطر علاقه شدید به ونسان ونگوگ، نقاش هلندی، خود را با استفاده از گریم تبدیل به نقاشی پرتره مشهور او کرد. جیمز‌بربیک پس از اینکه یکی از دوستانش اعلام کرد که چهره او شباهت‌هایی با ونگوگ دارد تصمیم گرفت از تمامی امکانات موجود استفاده کند. این مرد کانادایی لباس‌هایی شبیه نقاشی پرتره مشهور ونگوگ در یک فروشگاه لباس‌های دست دوم پیدا کرد و از یکی از دوستانش برای گریم چهره‌اش کمک خواست. پس از 3‌ساعت، نتیجه کار باعث تعجب مردم و خبرنگاران شد. آقای بربیک می‌گوید از چند سال پیش به آثار ونگوگ علاقه پیدا کرده و پس از خواندن زندگینامه این هنرمند متوجه شباهت‌های روحی‌اش با ونگوگ هم شده است.

کد خبر 127552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز