لندن: مادربزرگی در انگلیس توانست با یک حمله برق‌آسا 6 سارق یک طلافروشی را فراری دهد. قضیه از این قرار است که این 6‌سارق قصد ورود به یک طلافروشی در شهر نورت‌هامپتون را داشته‌اند که این زن70‌ساله متوجه ماجرا می‌شود و با کیف دستی خود شروع به کتک‌زدن آنها می‌کند.

jewlery

با جلب توجه مردم، دزدها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و تلاش می‌کنند که با موتورسیکلت‌های خود فرار کنند اما این مادربزرگ بازهم کوتاه نمی آید.2‌نفر از سارقان با ضربه‌های کیف‌دستی این خانم زمین خوردند و ماموران پلیس موفق به دستگیری آنها شدند. دوربین‌های مدار‌بسته این جواهر فروشی این واقعه را ضبط کرده‌اند و فیلم آن حسابی نظر مردم و رسانه‌ها را جلب کرده است.

اعتیاد به‌خوردن صابون و پودر رختشویی

فلوریدا: یک دختر جوان آمریکایی به خوردن صابون و پودر رختشویی اعتیاد پیدا کرده است. در حالی که خوردن این مواد می‌تواند برای انسان‌های عادی کشنده باشد تمپست‌هندرسون19‌ساله می‌گوید نمی‌تواند بدون خوراکی‌های مورد علاقه‌اش زندگی خود را ادامه دهد. خانواده این دختر می‌گویند که او در طول هر هفته دست‌کم 5 ‌قالب صابون نوش جان می‌کند و علاقه دارد پودر رختشویی را به عنوان مخلفات در کنار غذایش داشته باشد. پزشکان اعلام کرده‌اند که بدن این دختر جوان شرایط نادری دارد که او را قادر به جذب این مواد می‌کند. تمپست‌هندرسون که دانشجوی پرستاری است، می‌گوید با وجود هشدارهای درج شده روی بسته‌بندی مواد شوینده هنوز نتوانسته‌ است علاقه خود به این مواد را کنترل کند.

ربات به جای دانش‌آموز در مدرسه

تگزاس: نوجوانی در آمریکا یک ربات را به جای خود برای حاضر‌شدن در کلاس درس به مدرسه می‌فرستد. به خاطر یک بیماری، سیستم ایمنی بدن لیندون‌بتی آنقدر ضعیف شده است که پزشکان به او اجازه حضور در میان هم سن و سال‌های خودش را نداده‌اند؛ به همین خاطر این شاگرد درسخوان هر روز یک ربات با قد 1.2 متر را به جای خودش به مدرسه می‌فرستد. این ربات به نام VGO‌دارای چرخ، یک صفحه نمایش کوچک، دوربین، بلندگو و میکروفن است و لیندون‌بتی از خانه به وسیله رایانه‌اش آن را هدایت می‌کند و در کلاس‌های مختلف حاضر می‌شود. قیمت این ربات 6‌هزار دلار است و سالی ۱۲۰۰‌دلار هم هزینه خدمات دارد اما تنها امید لیندون برای ادامه دادن تحصیل به‌حساب می‌آید.

تست موفق راننده خودکار

استکهلم: سامانه رانندگی خودکار یک شرکت تحقیقاتی توانست برای نخستین بار تست جاده‌ای خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. در طول مسیر آزمایش، این سامانه توانست به‌خوبی از پس کارهایی مانند تنظیم فاصله با خودروهای دیگر در ترافیک و همچنین سبقت در جاده در شرایط مجاز بر بیاید. مسئولان این شرکت می‌گویند این تست می‌تواند نگرانی‌های کسانی که هنوز به رایانه‌ها برای رانندگی اعتماد ندارند را از بین ببرد. خودروی مجهز به این سامانه در برخی مواقع با سرعت 90‌کیلومتر در ساعت در بزرگراه حرکت کرد و بدون مشکل به مقصد رسید. داشتن خودروی بدون راننده سال‌ها از آرزوهای انسان بوده است و شرکت های بزرگ مانند گوگل مدت‌هاست که روی این امکان کار می کنند.

کد خبر 127770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز