واشنگتن: ارائه سرویس اینترنتی جدیدی، کاربران را قادر کرده است که آثار هنری معروف‌ترین موزه‌های جهان را با کیفیت بسیار بالا ببینند.

در این سرویس تازه که توسط شرکت گوگل ارائه شده است کیفیت بالای تصاویر(از 7 تا 14 میلیارد پیکسل) باعث می‌شود که دوستداران هنر بتوانند به‌صورت بی‌سابقه‌ای جزئیات یک تابلوی نقاشی را ببینند.

به گفته مسئولان گوگل، این سرویس توانایی‌هایی را در اختیار کاربران در فضای مجازی قرار می‌دهد که حتی در هنگام حضور در موزه‌های مشهور جهان به آن دسترسی ندارند. در این پروژه ۱۷‌موزه معروف جهان از شهرهای فلورانس، برلین، واشنگتن، لندن، مادرید، پراگ، پاریس، آمستردام، سن پترزبورگ و مسکو مشارکت داشته‌اند.

پخش اخبار زیر نور فانوس

کاتماندو: یکی از مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی نپال بخش خبری خود را با روشنایی نور فانوس پخش می‌کند. مسئولان شبکه کانتیپور اعلام کرده‌اند که این کار در اعتراض به قطع مکرر برق در این کشور و برای تحت فشار گذاشتن دولت برای رفع این مشکل صورت گرفته است. نپال با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و در برخی‌ شهرهای این کشور بیش از 12‌ساعت در روز برق قطع است.

بینندگان این شبکه تلویزیونی از پخش اخبار زیر نور فانوس استقبال کرده‌اند اما مسئولان دولتی هنوز واکنشی در این رابطه نداشته‌اند. با وجود اینکه نپال امکانات بالقوه ساخت نیروگاه‌های جدید را دارد اما در حال حاضر این کشور قادر است فقط نیمی از انرژی مورد نیاز برق خود را تامین کند.

عذرخواهی با شستن پای بستگان

پکن: مسئولان منطقه‌ای در چین به زندانیان خود این امکان را دادند که با شستن پای بستگان خود از آنها به خاطر رفتارشان عذرخواهی کنند. زندانی‌های شهر جیالینگ نام کسانی را که از آنها به خاطر تخلفات‌شان شرمنده بودند اعلام کردند تا به وسیله مسئولان زندان برای شرکت در این مراسم ویژه دعوت شوند.

این مراسم سنتی به خاطر آغاز سال نوی چینی برگزار شد و زندانی‌ها به وسیله آن به بستگان خود اطمینان دادند که از رفتارشان پشیمان هستند و پس از آزاد شدن، مسیر جدیدی را برای زندگی انتخاب خواهند کرد. مسئولان زندان می‌گویند برگزاری این مراسم باعث فکر کردن بسیاری از زندانی‌ها به گذشته و رفتار خود شده است و آنها امیدوار هستند که عذرخواهی سنتی آنها از بستگان‌شان باعث یک تحول در زندگی‌شان شود.

دکوراسیون داخلی با چوب کبریت

مسکو: یک مرد روسی برای دکوراسیون داخلی خانه‌اش از صدها هزار چوب کبریت استفاده کرده است.این مرد روسی می‌گوید: از بچگی علاقه خاصی به مدل‌هایی که با چوب کبریت ساخته می‌شوند داشته است و به همین خاطر تصمیم گرفته تمام وسایل و مبلمان خانه‌اش را با چوب کبریت تزئین کند.

در این خانه اکثر وسایل از میز گرفته تا کابینت‌های آشپزخانه با چوب‌کبریت پوشیده شده‌اند. گفته می‌شود این خانواده برای تزیین خانه خود برای چند سال چوب‌کبریت‌های خود را حتی پس از استفاده حفظ کرده و به تدریج وسایل خانه را با آنها تزیین کرده‌اند. بسیاری از مردم منطقه اکنون برای تماشای وسایل این خانه در انتظار هستند اما مقام‌های آتش‌نشانی به این خانواده در مود حوادث غیر مترقبه هشدار داده‌اند.

کد خبر 127315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز