سیدنی: بلیت‌فروشی برخی پزشکان مشهور استرالیا برای تماشای عمل‌جراحی توسط مردم این روزها در این کشور به یک جنجال تبدیل شده است.

surgery

به‌تازگی یک جراح مغز و اعصاب استرالیایی اعلام کرد که با برگزاری یک حراج، به افراد محدودی اجازه خواهدداد تا شاهد یک عمل جراحی حساس توسط او در اتاق عمل باشند. دکتر چارلی‌تئو اعلام کرده است که پول جمع‌آوری شده از این حراج صرف کارهای خیریه از جمله تحقیقات درباره بیماری‌های سرطانی خواهد شد. با وجود این انجمن جراحان استرالیا با انتقاد از این رویه اعلام کرده است که نباید عمل‌های جراحی را تبدیل به مسابقه‌های ورزشی کرد. یکی از مسئولان این انجمن گفته است که زندگی و مرگ بیماران را نمی‌توان به یک وسیله سرگرمی تبدیل کرد.

حقوق برای جمع‌آوری گداهای بنگلادش

داکا: مقام‌های دولتی بنگلادش قصد دارند به گداهای شهری در این کشور حقوق پرداخت کنند تا برای مدتی سر و کله‌شان در خیابان‌ها پیدا نشود. شهر چیتاگونگ به‌زودی یکی از میزبان‌های جام‌جهانی کریکت در بنگلادش است و مسئولان این شهر می‌گویند حضور گداها در خیابان چهره این شهر را زشت می‌کند.

قرار است گداهای این شهر به‌مدت 3‌ماه روزی 2‌دلار حقوق دریافت کنند و در مقابل متعهد شوند که در خیابان‌ها به فعالیت نپردازند. بنگلادش ماه آینده به همراه هند و سریلانکا میزبان مسابقات جام‌جهانی کریکت است که در این منطقه طرفداران بسیاری دارد. گفته می‌شود که در سراسر بنگلادش بیش از 700‌هزار گدا وجود دارد که منبع اصلی درآمد آنها گردشگران به‌حساب می‌آیند.

نجات کوهنورد به‌وسیله کوله‌پشتی

لندن: یک کوهنورد تازه‌کار انگلیسی با وجود بیش از 300‌متر سقوط به وسیله کوله‌پشتی‌اش از خطر مرگ جان سالم به در برد. قضیه از این قرار است که آدام پاتر به همراه تعدادی از دوستانش به قله‌ای در ارتفاع 1094‌متری صعود کرده بود که تعادلش را از دست داد و مسافتی بیشتر از 300‌متر را سقوط کرد. در حالی که دوستان این مرد تصور نمی‌کردند او زنده بماند آقای پاتر توانست پس از این حادثه روی پاهایش بایستد. نیروهای امداد‌هوایی انگلیس پس از آگاه‌شدن از این مسئله به محل آمدند و این کوهنورد را با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل کردند. امدادگران می‌گویند کوله‌پشتی آقای پاتر جلوی برخورد سر او با زمین را گرفته است و به همین خاطر این مرد غیر از جراحات جزئی مشکل خاصی ندارد.

دردسر پدربزرگ سارق

کالیفرنیا: پلیس آمریکا در تعقیب پیرمردی است که برای بار سیزدهم به بانک‌های ایالت کالیفرنیا دستبرد زده است. پلیس فدرال آمریکا که از دستگیری این مرد عاجز شده برای هر نوع اطلاعاتی که باعث بازداشت او شود جایزه‌ای 20‌هزاردلاری تعیین کرده است.

دوربین‌های مدار‌بسته در تمامی سرقت‌ها،تصویر این مرد را ثبت کرده‌اند اما نیروهای پلیس هنوز نتوانسته‌اند ردی از او پیدا کنند. گفته می‌شود این مرد حدود70 سال سن دارد و سرقت‌های خود از بانک‌ها را به صورت بسیار دقیق برنامه‌ریزی می‌کند. در هنگام ورود به بانک‌ها نیروهای امنیتی به این مرد به خاطر مسن‌بودن شک نمی‌کنند و حتی در مواردی گزارش شده که به او برای بالارفتن از پله‌های بانک کمک کرده‌اند.

کد خبر 127167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز