کالیفرنیا: یک کشتی‌گیر آمریکایی قصد دارد با شرکت در مسابقه دوی ماراتن رکورد سنگین‌وزن‌ترین ورزشکار این رشته ورزشی را به نام خود ثبت کند.

کلی‌جنیتینگ که در حال حاضر بیشتر از 190‌کیلوگرم وزن دارد یک کشتی‌گیر سومو(کشتی سنتی ژاپن) است و تاکنون 3‌بار قهرمان این رشته در آمریکا شده است اما می‌گوید می‌خواهد قدرت بدنی خود را در یک مسابقه نفسگیر دوی ماراتن امتحان کند. این مرد 40‌ساله به‌همین خاطر روزانه در حال انجام تمرین‌های مختلف ورزشی است تا خود را برای رسیدن به خط پایان این مسابقه آماده کند. آقای جنیتینگ پیش از این هم برای ثبت رکورد خود تلاش کرده بود اما این مسئله از سوی ناظران کتاب رکورد‌های گینس مورد تأیید قرار نگرفت.

رقابت کامیون‌داران برای تزیین خودرو

اسلام‌آباد: رقابت رانندگان و مالکان خودروهای سنگین در پاکستان برای داشتن خودرویی زیبا هر روز شدید‌تر می‌شود. کامیون‌داران پاکستانی سابقه طولانی در تزئین عجیب‌و‌غریب خودروی خود دارند اما این روزها این مسئله به یک رقابت میان راننده‌ها تبدیل شده است. معمولا هر منطقه برای خود طرح‌های خاصی برای تزئین خودروهای سنگین دارد. به طور متوسط برای‌تزئین هر کامیون 20 کارگر دست‌کم 2‌ماه فعالیت می‌کنند. به همین خاطر هزینه تزئین کامیون‌ها گاهی سر به فلک می‌کشد. گفته می‌شود برخی کامیون‌داران تا 5‌هزار یورو برای تزئین خودروی خود هزینه می‌کنند تا خودروی زیباتری داشته باشند. برخی پاکستانی‌ها امیدوار هستند این طراحی‌ها را بتوانند روزی روی هواپیما پیاده کنند.

ساخت سکه با 84 هزار سکه

میشیگان: یک زن آمریکایی مدل غول‌پیکر یک سکه را با استفاده از 84‌هزار سکه دیگر ساخته و در معرض دید عموم قرار داده است.وندر‌ماتریخ، بیشتر از 3‌ماه برای ساخت این سکه بزرگ وقت گذاشته است و می‌گوید این کار باعث شده که افسردگی‌اش درمان شود. این خانم زمانی به فکر ساخت این سکه افتاد که به خاطر مشکلات اقتصادی، خانه‌اش را از دست داده بود. وندر ماتریخ به‌همراه 2‌‌دختر 6‌و 9‌ساله‌اش برای ساخت این مجسمه سکه‌های یک پنی خود را در چند قلک پس‌انداز کردند تا سرانجام کارشان به پایان رسید. این خانم که قرار است به زودی کارش را برای نمایش به یک موزه اهدا کند می‌گوید این فعالیت به خوبی پس‌اندازکردن را به فرزندانش یاد داده است.

لباس از جنس چینی

پکن: یک هنرمند چینی مجموعه‌‌ای از لباس‌هایی را در معرض دید عموم قرار داده است که همه آنها از تکه‌های ظرف‌های چینی درست شده‌ اند. وزن متوسط هر کدام از این لباس‌ها 12‌کیلوگرم است و گفته می‌شود مشتری‌هایی از اروپا حاضر به خرید برخی از آنها با قیمت بیش از 100‌هزار دلار شده‌اند. آقای لی‌ژیائو فنگ از 13‌سال پیش کار درست کردن این نوع لباس‌ها را شروع کرده و تاکنون60 لباس در مدل‌های مختلف با استفاده از تکه‌های ظروف چینی تهیه کرده است. به عقیده این مرد چینی، این لباس‌ها چون از تکه‌های ظروف سنتی کشورش درست شده است می‌تواند بیشتر از هر جامعه دیگری نمایانگر فرهنگ چین در جهان باشد. ممکن است به‌زودی این لباس‌ها در اروپا به‌نمایش درآیند.

کد خبر 127859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز