چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۷
۰ نفر

دهلی نو: یک پزشک متخصص اورولوژی در هند توانست با خارج‌کردن بزرگ‌ترین غده پروستات، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

دکتر راجندرا پونجابی جراح و اورولوژیست هندی در یک عمل جراحی بی‌مانند و فوق‌العاده، غده‌ پروستاتی به وزن650‌گرم را از بدن بیمار 55‌ساله خود خارج کرد. به‌گفته پزشکان، غده طبیعی پروستات 15‌تا 20‌گرم وزن دارد و به همین خاطر این عمل که بیش از 3‌ساعت طول کشید یک نمونه نادر در تاریخ پزشکی به‌حساب می‌آید. بیمار دکتر راجندرا پونجابی که مدت‌ها به خاطر بزرگ‌شدن غیر عادی غده پروستات در رنج بود اکنون در حال گذراندن دوران بهبودی است. قرار است مسئولان کتاب گینس در مراسمی گواهی رکوردشکنی این پزشک را به او اعطا کنند.

5‌ سال زندان به خاطر سیگارکشیدن

تیمپو: یک راهب بودایی در کشور بوتان به خاطر مصرف دخانیات به‌تحمل 5‌سال زندان محکوم خواهد شد. پلیس بوتان این مرد 24‌ساله را به‌همراه 72‌پاکت تنباکوی سیگار دستگیر کرده است و بر اساس قوانین این کشور وی باید به زندان برود. بوتان نخستین کشوری در جهان است که مصرف دخانیات در آن به طور کلی ممنوع است. در سال 2005‌در این کشور، قانونی تصویب شد که بر اساس آن نیروهای پلیس موظف شدند با هر نوع واردات یا مصرف دخانیات برخورد کنند. با وجود این برای نخستین‌بار است که یک نفر از اتباع این کشور به خاطر کشیدن سیگار کارش به دادگاه کشیده می‌شود. بوتان مساحتی حدود 47‌هزار کیلومتر مربع دارد و در جنوب آسیا واقع است.

مرگ پیرترین زن جهان

تگزاس: پیرترین زن جهان در سن 114‌سالگی در آمریکا درگذشت تا این رکورد به یک نفر دیگر برسد. همسایه‌های خانم آنیس سانبورن که پیرترین زن جهان شناخته می‌شد مرگ او را به مقام‌های محلی گزارش دادند. این خانم ادعا داشت که 115‌ساله است اما مقام‌های دولتی آمریکا نتوانستند این مسئله را تایید کنند. خانم سانبورن در طول عمرش 3‌بار ازدواج کرده بود که آخرین شوهرش هم پیش از مرگ او از دنیا رفت. اکنون رکورد پیرترین زن جهان به یک خانم 114‌ساله دیگر در ایالت جورجیا رسیده است. افراد مختلفی در سراسر جهان ادعای رکوردشکنی در این رابطه را دارند اما بدون مدارک رسمی نمی‌توانند حرف خود را ثابت کنند. پیرترین مرد جهان هم بر همین اساس آقای والتر برونیگ است که در ایالت مونتانا زندگی می‌کند.

جنجال نمایش قدرت هوایی

پکن: استفاده تلویزیون دولتی چین از یک فیلم هالیوودی برای نمایش قدرت نیروهای هوایی این کشور باعث یک جنجال شده است. شبکه سی‌سی‌تی‌وی به تازگی گزارشی درباره قدرت‌هوایی این کشور پخش کرد که در آن صحنه‌هایی از تعقیب و گریز و انفجار جنگنده‌ها دیده می‌شود.

اکنون مشخص شده است که بخش‌هایی از صحنه‌های پخش‌شده در این گزارش مستند متعلق به فیلم «تاپ گان» محصول سال 1986‌است. هر چند پس از این جنجال، تلویزیون چین دیگر این گزارش را پخش نکرد اما فیلم این گزارش به صورت گسترده در سایت‌های اینترنتی پخش شده است. دولت چین به تازگی تصاویری از نخستین جنگنده رادارگریز خود منتشر کرد که باعث جلب توجه بسیاری از کشورها شد.

کد خبر 127261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز