دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که با ورود توده هوای سرد از سه‌شنبه بعد ازظهر هوای همه مناطق کشور سرد می‌شود، همچنین با برخورد این توده با سامانه بارشی که در حال حاضر درکشور مستقر است، بارش‌ برف اکثر مناطق کشور را دربربگیرد.

برف

  به گزارش ایلنا و براساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به حاکم شدن جریانات جنوبی از برودت هوا در چند روز اخیر کاسته شده است. همین جریانات گرم سبب شده که ریزش‌های آسمانی در 24 ساعت گذشته بیشتر به صورت باران باشد.

با این وجود از فردا بعدازظهر ( 12 بهمن) یک توده هوای سرد از سمت غرب اروپا و از عرض‌های بالاتر و سواحل دریای خزر وارد کشور می‌شود.

با استقرار این سامانه هسته‌های بارندگی به سواحل دریای خزر منتقل می‌شود که موجب می‌شود، استانهای گیلان، اردبیل و مازندران اوج بارندگی‌ها در کشور را به خود اختصاص دهند.

با استقرار سرما از روز سه‌شنبه به بعد بارش‌ها در اکثر مناطق به صورت برف است که اوج بارندگی در استانهائی که در امتداد کوه‌های زاگرس قرار دارند، رخ می‌دهد.

پیش بینی می‌شود استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد تا فارس و بوشهر و هرمزگان بیشترین بارش‌های برف و باران و کاهش دما را به خود اختصاص دهند.

طی امروز و فردا نیز دریا در سواحل جنوبی کشور، خلیج فارس و دریای عمان و بویژه تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 127131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز