چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دادگستری تونس در کنفرانسی خبری اعلام کرد که حکم بین‌المللی بازداشت رئیس جمهوری فراری تونس، همسر و نزدیکان وی به پلیس بین‌الملل تحویل شده است.

حکم بازداشت رئیس‌جمهور فراری تونس صادر شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «القروی الشابی» وزیر دادگستری تونس اعلام کرد که حکم بازداشت "زین‌العابدین بن علی " و "لیلی الطرابلسی " همسر وی صادر شده است.

الشابی گفت: تونس از پلیس اینترپل خواسته است تا در بازداشت زین‌العابدین بن علی و همسر وی و دیگر افراد خانواده او که از تونس فرار کردند، کمک کند.

بن علی رئیس جمهوری فراری تونس، بامداد شنبه 15 ژانویه پس از چهار هفته اعتراض شدید و تظاهرات خیابانی، سرانجام به همراه همسر خود به عربستان سعودی گریخت.

وزیر دادگستری تونس که در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، افزود: تونس می‌خواهد بن علی و نزدیکان وی را به دلیل تصاحب دارایی‌ها[ی مردم تونس] و تبدیل آن به ارز و خارج کردن آن از کشور، محاکمه کند.

این مقام تونسی تصریح کرد: نام هفت نفر از افراد گارد ریاست جمهوری ویژه بن علی - ه اکنون در بازداشت هستند- و علی السریاتی نیز در بین آنان است، به اتهام توطئه علیه امنیت کشور و تحریک مردم محاکمه خواهند شد.

وی در عین حال افزود: عماد الطرابلسی، برادرزاده لیلی الطرابلسی همسر بن علی و صخر الماطری داماد بن علی موفق شده‌اند به خارج از تونس فرار کنند.

علاوه بر این، وزیر دادگستری تونس تصریح کرد که حکم بازداشت بلحسن الطرابلسی خواهر لیلی الطرابلسی نیز به پلیس بین الملل تحویل شده است.

وی در پایان تاکید کرد که هنوز در خصوص "بلحاج قاسم " وزیر سابق کشور که بن علی وی را کمی قبل از ترک تونس برکنار کرد و حرکت مردمی در اواخر دسامبر گذشته را سرکوب کرد، اقدام در دستور کار نیست.

بن علی بامداد شنبه 15 ژانویه در پی یک ماه تظاهرات و اعتراض خیابانی مردم سرانجام تونس را ترک کرد و در حالی که چند کشور از جمله فرانسه وی را نپذیرفتند، به عربستان سعودی پناه برد تا بدین صورت دولت استبدادی وی سقوط کند.

کد خبر 126743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز