شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی فرار زین‌العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع تونس،طبق قانون اساسی تصدی پست ریاست جمهوری این کشور به صورت موقت به رئیس پارلمان واگذار شد.

رئیس جمهور موقت تونس

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره اعلام کرد که بر اساس ماده 57 قانون اساسی تونس، فواد المبزع رئیس مجلس نمایندگان مسئولیت ریاست جمهوری این کشور را به طور موقت برعهده گرفت و این وضعیت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت.

رئیس پارلمان حداقل 45 و حداکثر 60 روز عهده‌دار پست ریاست جمهوری خواهد بود و این بدان معنا است که انتخابات جدید ریاست جمهوری باید طی 60 روز برگزار شود.

فتحی عبدالناظر، رئیس شورای قانون اساسی تونس روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور، اعلام کرد که زین‌العابدین بن علی رسما از ریاست جمهوری خلع شده است.

این در حالی است که با انقلاب مردمی در تونس که در اعتراض به بیکاری و اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی در این کشور برگزار شد، سرانجام زین العابدین بن علی، رئیس جمهور تونس، مجبور به فرار از این کشور به عربستان شد.

این در حالی است که پس از سقوط دولت، در اقدامی غیرمتعارف و غیرقانونی محمد الغنوشی نخست وزیر دولت منحل شده تونس به طور موقت ریاست جمهوری را عهده دار شده بود که این اقدام به ادامه اعتراض‌ها و خشونت‌ها در تونس منجر شد.

کد خبر 125836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز