همشهری‌آنلاین: اتحادیه اروپا اعلام کرد در نظر دارد اموال بن علی رییس جمهور سرنگون شده تونس و همسرش را مسدود کند

tunis

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ماهانه خود اعلام کردند پس از فرار بن علی به عربستان سعودی در چهاردهم ژانویه پس از اعتراضات گسترده خیابانی در تونس، قصد دارند بیشترین کمک را به این کشور افریقایی جهت برقراری دموکراسی بکنند.

تونس حکم بازداشت بین‌المللی بن علی را صادر کرده است و وی را به بردن پول های این کشور به خارج متهم کرده است. اتحادیه اروپا اعلام کرد با هماهنگی مسئولان تونسی تدابیر محدود کننده ای برضد افراد مسئول سوء‌استفاده از دارایی‌های حکومتی در این کشور اعمال کرده است.

دادستان‌های سوئیسی روز یکشنبه اعلام کردند تحقیقاتی در زمینه پولشویی در حساب‌های مربوط به بن علی و خانواده‌اش را آغاز کرده‌اند و دادستان‌های فرانسوی نیز اعلام کردند در حال تحقیق درباره اموال خانواده بن علی در فرانسه هستند.

ناآرامی‌ها در تونس با ناارامی‌ها در مصر ادامه یافت جایی که شهروندان خواستار رفتن حسنی مبارک رییس جمهور این کشور شده‌اند.

دولت موقت تونس در تلاش برای با ثبات کردن این کشور در پی چند هفته اعتراضات خشونت بار است که اوج آن سرنگون شدن بن علی بود.

اعتراضات پراکنده در این کشور ادامه دارد، پلیس در پایتخت تونس اخیرا مجبور شده است تظاهر کنندگان را با گاز اشک آور پراکنده کند. جوانان چندین ساختمان دولتی را در شهر قصرین در مرکز تونس غارت کردند

کد خبر 127284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز