سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری روز سه شنبه میان تظاهرکنندگان مصری با نیروهای امنیتی در برابر کانون وکلا در قاهره، تعدادی مجروح بر جا گذاشت.

Egyptians protest

به گزارش ایسنا، منابع خبری عربی اعلام کردند که هزاران تظاهر کننده روز سه‌شنبه هم‌زمان با روز خشم و نیز روز پلیس در مصر، در حالی که پرچم مصر را در دست داشتند، در برابر کانون وکلا در مرکز قاهره علیه نظام حاکم مصر و دولت این کشور شعار دادند.

در پی این تظاهرات، نیروهای امنیتی وارد منطقه شدند و تلاش کردند که تظاهر کنندگان را به محاصره درآورند که بر اثر درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، تعدادی مجروح شدند.

به گزارش منابع پزشکی، در این درگیری از هر دو طرف تعدادی زخمی شدند و در حال حاضر تظاهر کنندگان به طرف میدان تحریر در حرکت هستند. در حالی که نیروهای امنیتی از تصویربرداری ممانعت می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را توقیف می‌کنند.

به گزارش منابع خبری، تظاهرکنندگان در قاهره علیه حسنی مبارک شعار می‌دهند و خواستار کناره گیری وی و برگزاری انتخابات دموکراتیک و شفاف هستند.

در بسیاری از شهرهای مهم مصر از جمله اسکندریه، منصوره، سوئز، دمیاط، اسیوط، اسماعیلیه و دقهلیه نیز هزاران نفر با برپایی تظاهرات شعارهایی علیه نظام مصر سر دادند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "بن علی تو را صدا می‌زند، بن‌علی در جده منتظر توست"، "مبارک، هواپیما منتظر توست"، "زین‌العابدین اکنون نوبت کیست"، "مصر مثل تونس است"، "برو بیرون مبارک"، "جمال به پدرت بگو ملت از تو بیزار است"، "30 سال فقر و خفت کافی است".

منابع خبری مصری اعلام کردند که جمعیت تظاهرکنندگان هر لحظه در حال افزایش است.

تظاهرکنندگان مصری از شعار معروفی که در انقلاب تونس استفاده شد، با مضمون "اگر ملت بخواهد زندگی کند، قضا و قدر باید این خواسته را برآورده کند"،‌ استفاده کردند.

محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از مخالفان برجسته دولت مصر نیز ضمن اعلام حمایت از تظاهرکنندگان، تهدید مصر به استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد.

 

کد خبر 126624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز