همشهری آنلاین: مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و یکی از برجسته‌ترین معارضان مصر از هواداران خود خواست تا انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور را تحریم کنند.

محمد البرادعی

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز‌، البرادعی اظهار داشت: از هواداران خود می‌خواهم انتخابات ریاست جمهوری مصر را که سال آینده برگزار می‌شود، تحریم کنند.

 وی در ادامه افزود:‌ چنانچه اصلاحات مورد نظر در قانون اساسی مصر با هدف تسهیل روند نامزدی افراد مستقل در این انتخابات صورت پذیرد، مساله مشارکت در انتخابات را بررسی می‌کنم.

 البرادعی همچنین تاکید کرد:‌ انتخابات پارلمانی صورت گرفته خنده‌دار بود و امیدها را در خصوص اجرای اصلاحات از بین برد.

 تاکنون هیچ تغییرات خاصی در قانون اساسی مصر صورت نگرفته است و این مساله از عدم نامزدی البرادعی در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد.

 وی در پیام تصویری که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد،عنوان داشت:‌ از شما می‌خواهم تا با ارسال پیامی آشکار به نظام حاکم اعلام کنید که در نمایش خنده دار انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهید کرد.

 البرادعی همچنین تاکید کرد: مشارکت ما در این انتخابات مشروط به انجام اصلاحات در قانون اساسی است.

 براساس گزارش‌ها و نتایج رسمی انتخابات اخیر پارلمانی مصر حزب حاکم بیشترین تعداد کرسی‌های این پارلمان را به دست آورد. با وجود اعتراض مخالفان در خصوص انجام تقلب در این انتخابات حزب حاکم معتقد است که انتخابات پارلمانی مصر به صورت شفاف و سالم برگزار شد. [انتقاد از نحوه برگزار انتخابات در مصر]

 البرادعی همچنین در این پیام تصویری خود تاکید کرد: انتخابات بیانگر آن است که نظام حاکم نسبت به شرایط موجود آگاهی ندارد و تمام فرصت‌ها را برای ایجاد تغییر از بین می‌برد.

 وی در ادامه افزود: ‌تمام جهانیان به سمت جلو حرکت می‌کنند در حالی که مصر به عقب بر می‌گردد.

کد خبر 122794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز