گروه حوادث: مرد کلاهبردار بعد از اینکه در ازای پول خرید مواد‌مخدر، مدارک شناسایی جوان معتادی را خرید، نقشه کلاهبرداری 7 میلیارد تومانی خود را عملی کرد.

متهم

شهریور امسال شکایت‌های متعددی در اختیار دادسرای ناحیه 14 تهران قرار گرفت که از کلاهبرداری‌های مردی به اسم عباس حکایت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد با معرفی خود به‌عنوان یکی از ماموران عالی‌رتبه یک ارگان نظامی، با تاجران مواد‌غذایی وارد معامله شده و دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

با ارسال پرونده به اداره 14 پلیس آگاهی تهران، گروهی از ماموران وارد عمل شدند و تحقیقات درخصوص این پرونده شروع شد.
ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که عباس یک شرکت قلابی به‌نام دریان‌پخش راه‌اندازی کرده و از طریق چاپ آگهی خرید عمده مواد‌غذایی در روزنامه‌ها، طعمه‌هایش را شناسایی کرده است.

وی سپس با این ادعا که مسئول خرید ارگانی نظامی است، از طعمه‌هایش محموله‌های میلیونی مواد‌غذایی را خریداری کرده و به جای پرداخت پول، چک‌هایی به آنها داده بود که اعتبار نداشتند و بلامحل بودند. درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد مرد شیاد بعد از کلاهبرداری از طعمه‌هایش متواری شده، دستور بازداشت او صادر شد و تحقیقات برای یافتن ردی از مخفیگاه وی ادامه یافت. ماموران با شناسایی شرکت متهم، راهی آنجا شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد کارمندانی که در این شرکت استخدام شده بودند نیز این مرد را به‌عنوان یک نظامی عالی‌رتبه می‌شناختند و از نقشه‌های متهم خبر نداشتند.

هویت مرد معتاد

ماموران در ادامه با ردگیری مدارک شناسایی مرد کلاهبردار، به مرد معتادی رسیدند که در جنوب تهران زندگی می‌کرد. این مرد بعد از دستگیری مدعی شد مدتی قبل در ازای دریافت پول خرید مواد‌مخدر، مدارک شناسایی‌اش را به مرد ناشناسی فروخته اما خبر نداشته که این مرد قصد دارد با استفاده از مدارک و اسم و فامیل او دست به کلاهبرداری از فروشندگان مواد‌غذایی بزند.

هویت مرد معتاد

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، در تشریح عملیات دستگیری مرد کلاهبردار گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم حتی به کارمندان خود نیز گفته بود که یکی از ماموران ارشد ارگانی نظامی است و برای اینکه آنها حرف‌هایش را باور کنند، هنگامی که شرکت قلابی خود را ترک می‌کرد به آنها می‌گفت که جلسه مهمی با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشور دارد و از کارمندانش می‌خواست هیچ قرار ملاقاتی با مراجعه‌کنندگان نگذارند.

شناسایی 4 مخفیگاه

وی ادامه داد: ماموران که خود را در برابر کلاهبرداری‌ کاملا حرفه‌ای می‌دیدند جست‌وجو برای دستگیری او را ادامه دادند و موفق شدند نخستین مخفیگاه او را در مهرشهر کرج شناسایی کنند. اما این مرد به بهانه مسافرت، آنجا را ترک کرده بود. سرهنگ رهبریان افزود: در ادامه 3 مخفیگاه دیگر مرد کلاهبردار در شمال کشور و شهرک غرب تهران مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران این محل‌ها را به‌صورت شبانه‌روزی زیرنظر گرفتند تا اینکه بامداد یکی از روزهای آخر دی‌ماه، متهم هنگام ورود به مخفیگاهش در شهرک غرب، دستگیر شد و با کشف اسناد و مدارک متعلق به تعدادی خودرو، خانه و تجهیزات پلیسی از قبیل گاز اشک آور و دستبند در این محل، وی به اداره آگاهی انتقال یافت.

کلاهبرداری 7 میلیاردی

معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، در ادامه گفت: با دستگیری مرد کلاهبردار مشخص شد نام واقعی او محسن است که در سال 83 نیز در پوشش خرید و فروش مواد‌غذایی اقدام به کلاهبرداری کرده و از آن زمان متواری بوده است.
وی با بیان اینکه متهم قصد داشته با راه‌اندازی شرکت دیگری این بار در غرب تهران فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر بگیرد، تصریح کرد: تا‌کنون تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری‌هایی که متهم انجام داده بالغ بر 7 میلیارد تومان است. به همین دلیل بازپرس پرونده، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ او را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 126518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز