چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: با به دست آمدن 2 چهره مختلف از کلاهبردار تحت تعقیب، جست‌وجو برای دستگیری او وارد مرحله‌ای تازه شد.

متهم

این مرد متهم است با استفاده از اسناد و مدارک جعلی از بانک‌ها وام می‌گرفته و از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.
تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد با شکایت نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی در دادسرای ناحیه6 تهران شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با جعل سند یک ملک و سپردن آن به‌عنوان وثیقه به بانک، اقدام به دریافت وام 100 میلیون تومانی کرده و بدون بازپرداخت اقساط آن، پا به فرار گذاشته است.

با دستور بازداشت متهم که حمیدرضا نام دارد، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او شروع شد و ماموران متوجه شدند که این مرد از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این هم به اتهام کلاهبرداری از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.
از آنجا که احتمال می‌رود متهم باز هم با این شگرد دست به کلاهبرداری از بانک‌ها یا شهروندان بزند، بازپرس پرونده دستور چاپ تنها عکسی که از وی در اختیار پلیس بود را در روزنامه‌ها صادر کرد تا شاید با کمک مردم، وی دستگیر شود اما تنها چند روز بعد از چاپ عکس این مرد در روزنامه‌ها، افراد دیگری هم به اداره آگاهی رفتند و از او به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

شاکیان مدعی بودند که حمیدرضا با شگردهای مختلف از جمله خرید اجناس مختلف با استفاده از چک‌های بلامحل، ارائه حواله‌های جعلی مصالح ساختمانی و دریافت وام از آنها کلاهبرداری کرده و مبالغ هنگفتی به جیب زده است.
سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: گرچه هنوز ردی از مرد کلاهبردار به دست نیامده اما ماموران موفق شدند عکس‌ دیگری از این مرد به دست بیاورند که نشان می‌دهد وی برای اینکه شناسایی نشود، با چهره‌های مختلف نقشه کلاهبرداری‌های خود را عملی می‌کند.

وی ادامه داد: بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ هر دو چهره این مرد در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055434 و 51055127 دراختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 126223

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز