جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که با معرفی خود به‌عنوان قاضی، وکیل دادگستری و مهندس نفت دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش در استان‌های تهران و گیلان می‌زد، دستگیر شد.

متهم

این مرد که داریوش نام دارد، صبح 7 دی‌ماه امسال و با شکایت یکی از مالباخته‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. مرد مالباخته که مدعی بود متهم 7 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده، با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان صومعه‌سرا، به ماموران گفت: مدتی بود که پیگیر پرونده‌ حقوقی‌ام در یکی از دادسراها بودم تا اینکه با داریوش آشنا شدم. او خودش را وکیل پایه یک دادگستری معرفی کرد و گفت به‌خاطر اینکه قبل از وکالت، قاضی دادگستری بوده به راحتی می‌تواند پرونده‌ام را به نفع من مختومه کند.

من هم طی امضای قراردادی با او، 7 میلیون تومان به‌عنوان حق‌الوکاله به وی پرداخت کردم اما بعد از مدتی وقتی دیدم هیچ کاری برایم انجام نداده به او مشکوک شدم و با زیرنظر گرفتن وی فهمیدم که همه حرف‌هایش درخصوص اینکه وکیل و قاضی دادگستری بوده، دروغ است.

بعد از طرح این شکایت، ماموران با دریافت دستور قضایی، به محل زندگی داریوش رفتند و همان روز او را دستگیر کردند. با کشف مقدار زیادی مدارک جعلی متعلق به ارگان‌های مختلف دولتی و قوه قضاییه، متهم دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. در بازجویی‌های انجام‌شده از داریوش معلوم شد که مخفیگاه اصلی او، آپارتمانی در تهران است. بنابراین پرونده وی به دادسرای ناحیه 6 پایتخت ارسال شد و کارآگاهان در تحقیقات انجام شده دریافتند که متهم با تهیه مدارک جعلی که نشان می‌داده وی وکیل دادگستری، قاضی و مهندس نفت است، دست به کلاهبرداری‌های گسترد‌ه‌ای زده است.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه مرد کلاهبردار دیپلمه است و تا حالا از افراد زیادی با شگردهای مختلف کلاهبرداری کرده است، گفت: از آنجا که عمده فعالیت‌های مجرمانه این مرد در تهران صورت گرفته، وی در اختیار اداره آگاهی تهران قرار دارد و با توجه به اینکه احتمال می‌رود این مرد با معرفی خود به‌عنوان مهندس، وکیل و قاضی از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده است. وی از تمامی افرادی که فریب متهم را خورده و هدف کلاهبرداری‌های وی قرار گرفته‌‌اند خواست از طریق شماره تلفن 51055435 با اداره 13 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.

کد خبر 125737

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز