چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد کلاهبرداری است که با ادعای رهن اقساطی آپارتمان، دست به کلاهبرداری از مستاجران می‌زد.

متهم

این مرد که خود را به طعمه‌هایش امیر معرفی می‌کرد، مدتی قبل با اجاره دفتری در جنوب تهران، اقدام به چاپ آگهی رهن آپارتمان به‌صورت قسطی در روزنامه‌ها کرد و از همان زمان کلاهبرداری‌های خود را کلیدزد. او که از قبل واحدهای اجاره‌ای در یک مجتمع مسکونی در خیابان وحدت اسلامی را نشان کرده و به نگهبان آنجا گفته بود که صاحب بنگاه معاملات ملکی است، مشتریان خود را به این مجتمع می‌برد وآپارتمان‌ اجاره‌ای را به آنها نشان می‌داد و سپس با تنظیم قراردادهای جعلی در دفتر کارش، مبالغی بین 5 تا 7 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه از طعمه‌هایش می‌گرفت و به آنها می‌گفت که چند روز دیگر می‌‌توانند برای تحویل گرفتن کلید آپارتمان به دفترش مراجعه کنند.

بعد از اینکه مرد کلاهبردار با این شگرد افراد زیادی را سرکیسه کرد، دفتر خود را تخلیه کرد و پا به فرار گذاشت. مستاجران هم وقتی برای گرفتن کلید به دفتر او مراجعه کردند، متوجه شدند که امیر بدون بر جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده، به دادسرای ناحیه 11 تهران رفتند و از او به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

با طرح شکایت‌های متعدد در این زمینه، بازپرس پرونده دستور بازداشت مرد کلاهبردار را صادر کرد و پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان می‌‌‌داد که امیر با این شگرد سر مستاجران زیادی کلاه گذاشته و میلیون‌ها تومان پول آنها را به‌جیب زده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه شدند که نام واقعی مرد کلاهبردار سجاد است و او بعد از تخلیه دفترش، بی‌آنکه کسی متوجه وی شود، متواری شده و هیچ‌کس از مخفیگاه او خبر ندارد.

سرهنگ خان بابائی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: باتوجه به متواری بودن متهم و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌ 21866028 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 125664

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز