چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان بعد از پیدا کردن مدارک متعلق به یک فرد میانسال، با مدارک او در 6 بانک افتتاح حساب کرد و به بهانه تحویل خودرو از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرد.

سرهنگ حمید رضا گل صباحی

پیگیری ماجرای کلاهبرداری‌های این مرد تبهکار زمانی آغاز شد که مردی به پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایتی گفت:چند روز قبل مرد ناشناسی با تلفنم تماس گرفت و گفت خودرویی که برای خرید آن درخواست داده بودم در یکی از شرکت‌های خودروسازی آماده تحویل است ولی برای تحویل گرفتن آن باید 800هزار تومان به شماره حسابی که اعلام ‌کرد واریز کنم و با فیش آن به نمایندگی فروش مراجعه کنم اما پس از واریز وجه وقتی به نمایندگی رفتم متوجه شدم تماس گیرنده یک کلاهبردار بوده است.

با طرح این شکایت، بررسی‌های پلیسی آغاز شد و کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات خود، با استعلام شماره حسابی که پول به آن واریز شده بود دریافتند آدرس صاحب حساب جعلی است و احتمالا وی با دستیابی به لیست افراد متقاضی در طرح اسقاط خودروهای فرسوده، از طریق باجه‌های تلفن عمومی با طعمه‌های خود تماس گرفته و اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کند.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان توانستند فردی را که حساب بانکی با نام و مشخصات وی افتتاح شده بود ، شناسایی کنند اما در بازجویی از این مرد مشخص شد که مدارک هویتی او سال قبل به سرقت رفته است و احتمالا کلاهبردار از آنها سوءاستفاده می‌کند.

درحالی‌که ردیابی‌های پلیسی برای یافتن مرد کلاهبردار ادامه داشت، 10 شاکی دیگر نیز که به همین روش از آنها کلاهبرداری شده بود، برای طرح شکایت به اداره آگاهی استان تهران مراجعه کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان با بازبینی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته بانک‌هایی که مرد کلاهبردار در آنجا افتتاح حساب کرده بود، وی را شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

با دستگیری کلاهبردار تلفنی، وی در بازجویی‌های اولیه با اعتراف به کلاهبرداری گفت:سال گذشته کیفی پر از مدارک را پیدا کردم و با استفاده از مدارک شناسایی موجود در آن، در بیش از 6بانک افتتاح حساب کردم. پس از افتتاح حساب، با مراجعه به نمایندگی‌های فروش خودرو، مشخصات متقاضیان تحویل خودرو را که روی دیوار نصب شده بود، یادداشت می‌کردم. بعد از آن با 100 نفر از متقاضیان تحویل خودرو تماس گرفتم و از آنها خواستم برای تحویل گرفتن خودروهایشان، مبالغی تا یک میلیون تومان به شماره حسابی که به آنها می‌دادم واریزکنند.

دومین شگرد متهم

سرهنگ حمید رضا گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اعلام خبر دستگیری مرد کلاهبردار گفت: متهم در شگرد دیگری، پس از سرقت مدارک افراد از داخل خودرو، با آنها تماس می‌گرفته و برای تحویل مدارک از آنها اخاذی می‌کرده است.

کد خبر 126750

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز