گروه حوادث: تبهکار سابقه‌دار برای اجرای نقشه‌هایش دست به هر کاری می‌زد؛ یک روز در نقش وکیل ظاهر می‌شد و زنان جوان را سرکیسه می‌کرد و روز بعد لباس پلیس آن هم با درجه سرهنگی به تن می‌کرد و دست به سرقت خودروهای مدل‌بالا می‌زد.

متهم

متهم که مجید نام دارد زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که یکی از طعمه‌هایش سراسیمه به اداره آگاهی رفت و مدعی شد فریب یک وکیل قلابی را خورده است. مالباخته که زن جوانی بود به ماموران گفت: مدتی قبل برای پیگیری پرونده حقوقی‌ام به دادسرایی در تهران رفته بودم که با مرد جوانی آشنا شدم.

او کت و شلوار شیکی به تن داشت و ادعا می‌کرد وکیل دادگستری است. من هم ماجرای پرونده‌ام را برایش توضیح دادم و وی گفت که کلید حل مشکلم در دستان اوست و می‌تواند با کمک دوستان وکیلش و نفوذی که در دادسراهای مختلف دارد، پرونده را به نفع من مختومه کند اما برای انجام این کار یک شرط داشت؛ او مدعی بود که دوستانش برای حل مشکل من درخواست 10 میلیون تومان وجه نقد کرده‌اند و من هر طوری بود این مبلغ را تهیه کردم و به او دادم اما از همان روز وی ناپدید شد و دیگر او را ندیدم.

کلکسیونی از سابقه

بعد از شکایت زن جوان، تحقیقات ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری وکیل قلابی که احتمال می‌رفت از کلاهبرداران سابقه‌دار باشد شروع شد. آنها ابتدا به چهره‌نگاری از این مرد پرداختند و در بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس توانستند هویت واقعی متهم تحت تعقیب را فاش کنند. خیلی زود معلوم شد که این مرد از مجرمان سابقه‌داری است که از سال 66 تا‌کنون 11‌بار به اتهام‌های مختلف از جمله سرقت مسلحانه، زورگیری و فریب زنان، دستگیر و راهی زندان شده است. به این ترتیب تصویر و مشخصات او در اختیار تمامی گشت‌های پلیس قرار گرفت و بررسی‌ها برای یافتن ردی از او وارد مرحله‌ای تازه شد.

خواستگار قلابی

هنوز مدتی از شروع تحقیقات نگذشته بود که ماموران متوجه شدند تبهکار تحت تعقیب از افراد دیگری نیز به بهانه‌های مختلف کلاهبرداری کرده است. یکی از این افراد زن جوانی بود که ادعا می‌کرد متهم دست به سرقت میلیونی از خانه‌اش زده است. این زن به ماموران گفت: با مجید در خیابان آشنا شدم.

او می‌گفت که وکیل دادگستری است و بعد از مدتی به من پیشنهاد ازدواج داد. از آنجا که تصور می‌کردم وی مرد رویاهایم است، به پیشنهاد ازدواجش جواب مثبت دادم اما یک روز که از سر کار به خانه برگشتم متوجه شدم دزد وارد خانه‌ام شده و تمامی طلا و جواهرات، چندین تخته فرش ابریشمی، 3 هزار دلار ارز خارجی و دیگر لوازم گرانقیمت به ارزش 80‌میلیون تومان را به سرقت برده است. همان روز وقتی ماموران پلیس به خانه‌ام آمدند، بعد از بررسی‌های اولیه گفتند سرقت توسط فردی آشنا صورت گرفته است. بنابراین با مجید تماس گرفتم تا از او کمک بخواهم اما وی ناپدید شده بود و دیگر به تماس‌هایم جواب نمی‌داد. آنجا بود که فهمیدم سرقت از سوی او صورت گرفته است.

مأمور قلابی

این سرقت‌ها همه جرایمی نبود که از سوی مجید صورت گرفته بود؛ چراکه ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند وی علاوه بر کلاهبرداری از زنان جوان، با پوشیدن لباس سرهنگی، خود را افسر پلیس معرفی کرده و دست به سرقت خودروهای مدل بالا نیز زده است.

طبق شکایاتی که در اختیار پلیس قرار گرفته بود، این مرد یک خودروی بی‌ام‌و به ارزش 120 میلیون تومان، یک ماکسیما و یک تویوتا کمری را با این شگرد به سرقت برده و پا به فرار گذاشته بود و ماموران با اعلام مشخصات خودروهای مسروقه به تیم‌های گشتی، جست‌وجو برای دستگیری او را ادامه دادند.

در محاصره پلیس

سرانجام بعد از گذشت چند ماه، تحقیقات ماموران به نتیجه رسید و آنها با بررسی‌ اطلاعات به دست آمده از شاکیان و سرنخ‌های به جا مانده از متهم توانستند پاتوق او را در خیابان شهید بهشتی شناسایی کنند. صبح 29 دی‌ماه، زمانی که متهم سوار بر یکی از خودروهای مسروقه به این محل آمده بود، ماموران او را محاصره کردند و به این ترتیب تبهکار تحت تعقیب به دام پلیس افتاد.

مجید بعد از انتقال به اداره آگاهی از سوی تمامی شاکیان شناسایی شد و وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد، به سرقت و کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد. او درخصوص سرقت 80 میلیون تومانی از خانه زن جوان مدعی شد: وقتی توانستم با وعده ازدواج شاکی را فریب دهم، یک روز که برای تفریح به بیرون رفته بودیم از غفلتش سوءاستفاده کردم و با برداشتن کلید خانه‌اش اقدام به تهیه کلید یدکی کردم. مدتی بعد هم وقتی او در خانه نبود به آنجا رفتم و نقشه سرقت را عملی کردم.

شاکیان بیایند

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت:‌ متهم طعمه‌هایش را با استفاده از نام‌‌های جعلی رضا، فرید، سعید و فرهاد فریب می‌داد و با توجه به اینکه احتمال می‌رود او سرقت‌های متعددی را با این شگرد انجام داده باشد، بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره وی در روزنامه‌ها، از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت از وی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 127544

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز