همشهری آنلاین: رییس سازمان ملی امنیت انرژی هسته‌ای آمریکا به علت مسائل امنیتی از کار برکنار شد.

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد لینتون بروکس،رییس سازمان ملی امنیت انرژی هسته‌ای آمریکا به علت مسائل امنیتی در مراکز سلاح هسته ای ازجمله در آزمایشگاه معروف "لوس آلاموس" در ایالت نیو مکزیکو از کار برکنار شده است.

به گزارش خبرگزاری نووستی به گفته ساموئل بودمن سازمان مذکور تحت ریاست بروکس نتوانست آنطور که باید مسائل در زمینه امنیتی را حل نماید.

بودمن گفت: "من تصمیم گرفتم وقت آن رسیده که ریاست در سازمان ملی امنیت انرژی آمریکا تغییر کند".

تصمیم برکناری بروکس بعد از یک سری شکست ها در زمینه امنیتی صورت گرفت. بعنوان مثال در ماه ژوئن سال گذشته خبری منتشر شد که یکی از کامپیوترهای سازمان ذیربط بروکس "هک" شده است. اما آنطور که یکی از کارمندان این سازمان که نخواست نامش فاش شود به "نووستی" اطلاع داد این اتفاق در ماه سپتامبر سال 2005 رخ داده بود.

به گفته وی "هکر" توانست که اطلاعات غیر محرمانه در مورد 1,5 هزار کارمندی که در آژانس سلاح هسته ای وزارت انرژی آمریکا کار می کنند را بدست آورد.

وزارت انرژی آمریکا سالانه فقط برای تامین امنیت الکترونیکی (کامپیوتری) خویش 140 میلیون دلار هزینه می کند. در عین حال "گریگوری فرایدمن" بازرس ارشد وزارت انرژی سال گذشته در کنگره اعتراف کرد که بدون توجه به تکامل برنامه ها سیستم حفاظتی ضعیف می باشد و کامپیوترهای غیر محرمانه برای  حمله "هکرها" باز می مانند.

به غیر از این اتفاق که بروکس در باره آن سکوت اختیار کرده بود شواهد دیگری در مورد ناشایستگی اداره تحت فرمان وی وجود دارند. 

کد خبر 12557

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز