شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندهان ارشد ارتش آمریکا بررسی گسترده راهبرد جنگ عراق و سایر مناطق بحرانی در چارچوب جنگ علیه ترورسیم دولت بوش را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرده ژنرال پیتر پیس یک تیم از افسران عالی و مبتکر برای انجام یک بررسی جدیدازجنگ عراق،افغانستان و سایر نقاط بحرانی تشکیل داده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این موضوع را روز جمعه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد اما به جزئیات آن اشاره ای نکرده است.

ژنرال پیتر پیس در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس این کشور گفت: نباید انتظار داشت به طرحی ادامه دهیم که مسکوت مانده و بدون توجه به نتایج کار بر آن طرح پافشاری کنیم.

با این حال پیتر پیس از اظهار نظر درباره این که در صورت جایگزینی رابرت گیتس رئیس پیشین سازمان سیا به جای رامسفلد،‌ چه تغییراتی در این وزارتخانه ایجاد خواهد شد، خودداری کرد.

وی اعلام کرد که دو نفر از فرماندهان مسئول جنگ در عراق یعنی ژنرال جرج کیسی فرمانده ارتش آمریکا مستقر در عراق و جان ابی‌زید رئیس فرماندهی مرکزی ارتش مشغول بازنگری روند عملکرد ارتش در عراق هستند.

ژنرال پیس در ادامه مصاحبه با سی‌بی‌اس خاطر نشان کرد: «ما نیاز داریم که نگاهی درست و صادقانه به آن چه داشته باشیم که عملکرد خوبی دارد یا ندارد. این که موانع پیشرفت چیست و ما چه کاری باید برای تضمین دستیابی به هدفی انجام دهیم که برای خودمان تعیین کرده‌ایم و این که باید چه تغییراتی اعمال کنیم.

این فرمانده ارشد آمریکایی افزود:‌ «ما مشغول کار بر پیشنهادهای خود هستیم. ما گفت‌وگوی خود را انجام می‌دهیم. هر تغییری که لازم باشد تا بیشتر بر اهداف درست تمرکز داشته باشیم،‌ انجام خواهیم داد.

مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گروهی مطالعاتی در اداره خود تشکیل داده تا راهبردهای رده میانی را با تجربیات جدید ارتش در عراق هماهنگ کنند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که از همه مراکز نظامی خواسته شده این اطلاعات را ظرف 60 روز ارایه کنند.

سرهنگ اچ آر مک‌مستر که فرماندهی یگان زرهی بازپس گیری شهر تلعفر را از شورشیان در دست داشته از جمله افسرانی است که باید درباره راهکارهای جدید مقابله با شورشیان و شبه‌نظامیان گزارش‌های لازم را ارایه کنند.

پیس همچنین به خبرنگاران گفت که وی روز دوشنبه با گروه مطالعات عراق که هیئتی دو حزبی برای تعیین راهبرد جنگ در عراق است،‌ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این گروه تحت هدایت جیمز بیکر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و لی همیلتون نماینده سابق این کشور قرار دارد و رابرت گیتس (وزیر دفاع آتی) نیز جزو آنها است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت که گیتس به تازگی از سفر به عراق بازگشته و نارضایتی خود را از واکنش کند رامسفلد درباره وخامت اوضاع در عراق اعلام کرده است.

کد خبر 8021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز