چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رؤسای گروه موسوم به مطالعه عراق همراه با گزارشی که در اختیار کاخ سفید قرار داده اند نامه‌ای نیز نوشته‌اند که در آن ضمن سخت توصیف کردن اوضاع گفته شده هیچ فرمول جادویی برای حل مشکلات عراق وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این گروه به رهبری جیمز بیکر، وزیر امور خارجه‌ اسبق آمریکا و لی همیلتون، دموکرات سابق آمریکایی روز چهارشنبه در کاخ سفید به منظور ارایه این گزارش با جرج بوش، رییس جمهور آمریکا دیدار کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد در نامه جیمز بیکر و لی همیلتون  آمده است: هیچ فرمول جادویی برای مشکلات عراق وجود ندارد اما اقداماتی می‌توان کرد تا شرایط این کشور را بهبود بخشید و منافع آمریکا را حفظ کرد.

در بخشی دیگر از این نامه تاکید شده:«بسیاری در آمریکا نه فقط از شرایط عراق بلکه از مناظرات سیاسی ما درباره عراق ناراضی هستند، رهبران سیاسی ما باید یک رویکرد دوحزبی اتخاذ کنند و نتیجه ای مسئولانه در قبال این جنگ طولانی و پرهزینه بیابند و رهبران ما باید با مردم خود صادق و صریح باشند تا بتوانند حمایت آنها را جلب کنند.»
 
روسای گروه مطالعه عراق تاکید کردند هیچ کس نمی تواند تضمین کند که یک اقدام خاص در عراق در این برهه زمانی بتواند باعث توقف درگیری قومی ، افزایش خشونت و حذف هرج و مرج شود، اگر شرایط کنونی ادامه یابد، نتایج ناگواری خواهد داشت .»

این افراد افزودند، اجرای آنچه گروه مطالعه عراق پیشنهاد کرده مستلزم اراده سیاسی و همکاری شاخه های اجرایی و قانونگذاری دولت آمریکا است.

 همچنین شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از منابعی در واشنگتن اعلام کرد:گروه مطالعاتی عراق کاهش تعداد سربازان آمریکایی و تشکیل یک گروه حمایتی بین‌المللی در عراق را به دولت بوش پیشنهاد کرده است.

کسانی که بر روی پروژه‌ تحقیقاتی عراق کار کرده‌اند، به شبکه‌ خبری سی.ان.ان گفتند: پیشنهادات و توصیه‌های اصلی این گزارش شامل انتقال نقش جنگی سربازان آمریکایی از اوایل سال 2008، آغاز مذاکرات با ایران و سوریه برای تشکیل یک گروه حمایتی، همکاری بهتر میان دولت بوش و کنگره و نگرشی متمرکزتر بر روند صلح فلسطین و اسراییل می‌باشد.

کد خبر 10298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز