همشهری‌آنلاین: هشتمین کتاب از مجموعه روزنوشت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا پایان امسال از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب خواهد شد

هاشمی و امام خمینی

علیرضا هاشمی، که همانند کتاب روزنوشت‌های سال 66 تنظیم و پانوشت‌نگاری برروزنوشت‌های سال 67 پدربزرگ خود را بر عهده داشت، ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: در این کتاب خاطرات و روزنوشت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  از رخدادهایی چون شرایط پذیرش آتش‌بس در جنگ،عملیات مرصاد،مسایل مربوط به قائم مقام رهبری و آیت‌الله منتظری،مذاکرات ژنو، اصلاح قانون اساسی و شورای بازنگری این قانون، مسایل بازسازی اقتصادی کشور پس از جنگ و استعفای نخست‌وزیر و ده‌ها رخداد مهم دیگر آمده است.

more   خاطرات سال 66 هاشمی رفسنجانی در گفت وگو با علیرضا هاشمی

به گفته علیرضا هاشمی به دلیل‌ آنکه آقای هاشمی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی عالی جنگ را از طرف حضرت امام (ره)  عهده دار بود، و از طرفی ریاست مجلس را بر عهده داشتند،‌و از افراد حاضرو تاثیرگذار در مهمترین تصمیم‌گیری‌های نظام به شمار می‌رفتند، روایتشان از رخدادها ،حاوی مسائل وناگفته‌هایی است که همانند سایر روزنوشت‌های ایشان ، اطلاعات دست اولی را در
اختیار علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و جنگ قرار می‌دهد و بسیاری از ابهامات و پرسش‌های مطرح شده درباره‌ی مقطع پایان جنگ را روشن می‌سازد.

more   اوج دفاع؛ روزنوشت‌های سال 65 رفسنجانی در نمایشگاه کتاب

علیرضا هاشمی همچنین به چگونگی اسناد و افزوده‌ها به اصل روزنوشت‌ها اشاره کرد و گفت:برای اولین بار در کتاب خاطرات سال 1367 اسناد، نامه‌های منتشر نشده و عکس‌ها و نقشه‌های دست اول که می‌تواند راهگشای مطالعات محققین و علاقه‌مندان قرار گیرد، منتشر خواهد شد که این اسناد برای دادن استنادات دقیق و مستند به گفته‌ها و خاطرات آقای هاشمی است که در روزنوشت‌های خود از یک رخداد و یا فرد و یا نامه‌ای نام برده است.

از سوی دیگر قادر باستانی ، ویراستار و مسئول انتشارات دفتر معارف انقلاب نیز از ا نتشار کتابی مجزا درباره قطعنامه 598 سخن گفت و افزود: در راستای سنتی که چند سالی است از سوی دفتر نشر معارف انقلاب دنبال می‌شود، کتاب مستقلی درباره پذیرش قطعنامه و اعلام آتش‌بس در جنگ عراق با ایران براساس خاطرات آقای هاشمی تدوین و منتشر خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این وهمزمان با انتشار روزنوشت‌های سال 65 آقای هاشمی رفسنجانی کتاب مک‌فارلین به کوشش محسن هاشمی وحبیب‌‌الله حمیدی منتشر شده بود.

more   محسن هاشمی وعرضه کتاب ماجرای مک‌فارلین

more   رونمایی از کتاب‌های اوج دفاع و ماجرای مک فارلین

به گفته باستانی پیش از این روزنوشت‌های آقای هاشمی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه عمومی می‌شد،اما امسال قرار است این کتاب اسفند‌ماه منتشر و عرضه عمومی شود.

از آقای هاشمی رفسنجانی تا کنون کتاب‌های «دوران مبارزه»، «انقلاب و پیروزی»، «انقلاب در بحران»، «عبور از بحران»، «پس از بحران»، «آرامش و چالش»، «به سوی سرنوشت»، «امید و دلواپسی»، «اوج دفاع»، «دفاع و سیاست» از مجموعه خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی به چاپ رسیده‌است و کتاب « بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی»،گفت وگوی صریح روزنامه‌ کیهان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نیز گفت وگوی بلند صادق زیباکلام با ایشان هم که از سوی انتشارات روزنه منتشر شده است، قابل اشاره هستند.

  moreبه سوی سرنوشت؛انتشار روزنوشت‌های سال 63 هاشمی رفسنجانی

more   توضیح ورارت ارشاد درباره کتاب به سوی سرنوشت هاشمی رفسنجانی

خاطرات آقای هاشمی عموما بااستقبال عموم علاقه‌مندان روبرو می‌شود و به چاپ‌های متعددی هم می‌رسد و بازتاب‌های متفاوتی دارد.

more   چاپ اول امید و دلواپسی سه روزه تمام شد

کد خبر 125368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز