معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران از احداث 500 جزیره ایمنی در پایتخت برای نخستین بار در کشور خبر داد.

حمل ونقل

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه متأسفانه در تهران جان عابران پیاده به‌دلیل کم توجهی برخی رانندگان و برخی عابران با مخاطراتی همراه است، افزود: در این ارتباط شهرداری تهران اقدام به احداث جان‌پناه یا جزایر ایمنی در پایتخت کرده است. وی با اشاره به اینکه هنگام عبور عابران از گذرگاه عابر پیاده براساس قانون باید رانندگان به‌طور کامل توقف کنند، گفت: متأسفانه نه رانندگان به این امر توجه می‌کنند و نه عابران پیاده از گذرگاه‌های مخصوص عبور می‌کنند که این مشکل در عبور از معابری که فاقد چراغ زمان‌دار یا پل عابر پیاده هستند، تشدید می‌شود.


به گزارش ایسنا، معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد مطلوب جان‌پناه‌های عابر پیاده در معابر، ابتدا همه معابر عریض با عملکرد یکطرفه در مناطق 22گانه شناسایی و پس از بررسی‌های کارشناسی تعدادی از این مکان‌ها برای نصب انتخاب شدند.

وی افزود: احداث جان‌پناه‌های عابر پیاده در این معابر به‌همراه تمام ملزومات ایمن‌سازی‌ ضمن فراهم کردن فرصت تصمیم‌گیری عابر برای عبور از عرض معبر و راننده هنگام مواجهه با عبور عابران، تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی تردد داشته و موجب افزایش رضایتمندی عابران و آرام‌سازی معابر شده است.

تشکری هاشمی افزود: در این راستا در گام اول معابر با عرض زیاد در تهران شناسایی شد و به‌صورت آزمایشی با نصب حدود 55 جان پناه یا جزیره ایمنی در پایتخت این امکان فراهم شد تا عابران پیاده با عبور از بخشی از عرض سواره‌رو و رسیدن به این محل مجددا با اطمینان بیشتری ادامه مسیر دهند.

وی با اشاره به اینکه خطر تردد عابران پیاده در معابری که دارای عرض زیادی است بالاست، گفت: در این وضعیت عرض این معابر به 2 بخش تقسیم می‌شود و عابران می‌توانند از عرض کمتری عبور کنند.جزایر ایمنی با چراغ چشمک زن، تابلوهای LED و استوانه‌های ایمنی هشدار‌دهنده برای رانندگان در محل مشخص شده‌اند.

کد خبر 125152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز