همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث شبکه زیرگذر عابر پیاده در میدان آزادی خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته شبکه‌ای از زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی در دست اجرا است که فاز نخست این پروژه تا پایان امسال اجرایی می‌شود و کل شکبه تا پایان سال ۹۲ تکمیل خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: میدان آزادی یکی از شلوغ‌ترین و پرتردد‌ترین میادین شهر تهران است که ترددهای عرضی بسیار زیادی در طی روز از معابر منتهی به این میدان صورت می‌گیرد. به همین دلیل و برای ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده احداث شبکه‌ای از زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه، در دو ضلع میدان آزادی ۲ زیرگذر عابر پیاده در دست ساخت قرار گرفته است که یکی از این زیرگذر‌ها پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داشته و شمال غرب میدان را به شمال شرق آن، از زیر بزرگراه محمد علی جناح به یکدیگر متصل می‌کند.

معاون شهردار تهران افزود: همچنین در مسیر شمال غرب به جنوب غرب میدان آزادی در عرض جاده کرج، یک زیرگذر دیگر در دست احداث است که امیدواریم هر دو تا قبل از پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در فاز بعدی پروژه قرار است از پایانه آزادی و پایانه مسافربری غرب تهران دسترسی‌ها به صورت زیرگذر به مترو، شبکه اتوبوسرانی و پایانه تاکسیرانی فراهم شود، همچنین این زیرگذر‌ها به زیرگذری که در زیر جاده مخصوص کرج در دست ساخت است متصل خواهند شد تا شبکه‌ای منسجم و به هم پیوسته از زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی شکل گیرد.

تشکری هاشمی گفت: زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی ارتفاع زیاد دارند و همچنین کاملا عریض خواهند بود تا ضمن امکان ایجاد تهویه مناسب در این شبکه با توجه به حجم زیاد تردد عابران، عبور و مرور شهروندان با سهولت صورت گیرد و احساس امنیت و راحتی برای عابران در این زیر گذر‌ها ایجاد شود.

کد خبر 179561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز