همشهری آنلاین: مدیرکل مطالعات اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه و جشنواره پژوهش شهرداری تهران در هفته پژوهش خبر داد

شهرداری تهران

دکتر سید رضا مصطفوی، مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران قصد دارد به‌مناسبت هفته پژوهش با برگزاری جشنواره‌ای از محققان و پژوهشگران فعال در علوم انسانی و حوزه شهری قدردانی کند.

وی با اشاره به حمایت از 50پایان‌نامه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از سوی اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از برگزاری نمایشگاهی به منظور ارایه فعالیت‌های پژوهشی شهرداری تهران خبر داد.

دکتر مصطفوی در ادامه به برگزاری 3 همایش ملی «سلامت شهری»، «ورزش شهروندی» و «ارزیابی تاثیر اجتماعی» در سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری همایش ملی به منظور تولید دانش در برخی حوزه‌ها، 22همایش و هم اندیشی منطقه‌ای نیز متناسب با نیازها و اولویت‌های هر یک از مناطق شهر تهران پیش‌بینی شده است که این همایش‌ها تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به خلا علمی موجود در برخی مباحث علمی از جمله پیوست اجتماعی که در محافل دانشگاهی به عنوان ارزیابی تاثیر اجتماعی نامیده می‌شود، تاکید کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند تا با کمک محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی نسبت به تولید و توسعه سطح دانش در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های علمی، انتشار کتاب و تولید منابع علمی به‌زبان فارسی اقدام کند، تا بسترسازی و زمینه سازی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهرانی صورت گیرد.

به گزارش تهران سما، وی در ادامه به برنامه شهرداری تهران برای حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد و گفت: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی‌ها از از 50 پایان نامه حمایت می‌شود و سال آینده نیز از پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی به‌ویژه در موضوعات شهری حمایت‌های لازم انجام خواهد شد که این امر به نوعی موجب ترغیب اساتید دانشگاه و دانشجوبان است.

گفتنی است 25آذرماه هر سال با عنوان «روز پژوهش» نام‌گذاری شده است و امسال با توجه به‌تلاقی آن با ایام سوگواری امام حسین(ع)، برنامه‌های هفته پژوهش روزهای چهارم تا دهم دی‌ماه به صورت سراسری در سطح کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 123818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز