گروه شهری: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح تسهیلات شهرداری برای ساخت و نوسازی سالن‌های سینمایی در شهر تهران تاکیدکرد که تعداد سالن‌های سینمایی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و برخی از سالن‌های قدیمی از حد استاندارد روز جهانی خارج شده است.

شهرداری

اکبر تشکری‌نیا، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، با بیان اینکه مدیریت شهری 2 راه را برای توسعه سالن‌های سینمایی در پیش گرفته است، تاکید کرد: حضور شهرداری در عرصه ساخت و ساز سالن‌های سینما به‌دلیل آن است که این حمایت‌ها از سوی نهاد‌های متولی و بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد.

تشکری‌نیا ادامه داد: اکثر سینماهای فعلی شهر تهران سالن‌هایی هستند که خانواده‌ها به دلایل نبود ایمنی، راحتی، صدای خوب و... نمی‌توانند در آن حاضر شوند و این سالن‌های سینمایی با وسایل فعلی صوتی و تصویری در منازل قابل رقابت نیستند.
وی ورود مدیریت شهری به عرصه ساخت و ساز سینماها را به‌دلیل تعریف استاندارد جدید در شهر تهران توصیف کرد و گفت: ساخت و ‌سازی‌ که شهرداری در سالن‌های سینمایی دنبال می‌کند برای آن است که سینمای خوب را به شهروندان معرفی کند، همچنان که این موضوع در پردیس‌های سینمایی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در تشریح نحوه حمایت شهرداری از بخش خصوصی برای ساخت سالن‌های جدید سینمایی، اظهار داشت: براساس ماده 361 قانون برنامه سوم که در برنامه چهارم نیز آمده بود، این اجازه به شهرداری‌ها داده شده است تا به کسانی که علاقه‌مند به ساخت سینماها هستند، کمک کند.

وی همچنین به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن اشاره و تاکید کرد: با تصمیم شورای شهر هر شخصی که در تهران سالن سینمایی بسازد، براساس مابه ازای ساخت و ساز برای سالن‌های سینما، به وی فضای تجاری رایگان نیز اهدا خواهد شد.

تشکری نیا یادآور شد: حوزه معاونت اجتماعی شهرداری تهران دبیرخانه‌ای برای این کار در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مستقر کرده است تا کسانی که علاقه‌مند به ساخت سالن‌های سینمایی هستند، بتوانند به این دبیرخانه مراجعه کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، با تسهیلات مدیریت شهری، ساخت سالن سینما مقرون به صرفه شده است. وی ساخت سینما آزادی را حاصل یک تعامل و همکاری مشترک میان شهرداری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تاکید کرد: درصورتی‌که سایر نهاد‌های دارای سالن‌های سینمایی تمایل به نوسازی سالن‌هایشان دارند می‌توانند از مشارکت و حمایت شهرداری تهران برخوردار شوند.

ساخت 15 سینما در منطقه 9 شهر تهران

شهردار منطقه 9 از احداث 15سینما در نقاط مختلف منطقه تا سال آینده خبر داد. علیرضا جعفری تصریح کرد: نخستین سینمای منطقه با 3 سالن مجزا در دست ساخت است و با اعتبار 7 میلیارد تومان در 2سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری افزود: ساکنان منطقه 9 از امکان داشتن سینما محروم هستند و درصورت تامین اعتبارات لازم، آمادگی احداث 15 سینما در نقاط مختلف منطقه را داریم که با این اقدام مناطق همجوار نیز می‌توانند از سینماهای جدیدالاحداث استفاده کنند.

کد خبر 116042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز